Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis man ikke kan få en Erhverskonto pga RKI registrering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med Jeg står og har  fået oprettet et aps men Nu kommer problematikker jeg skal åbenbart have en erhvervskonto  jeg har prøvet at ringe til nogle banker men   når snakker lige går så godt og jeg nævner at jeg rent personligt står i RKI  slutter samtalen hurtig hvad gør man hvis man ikke kan få nogle erhvervskonto  pga  RKI registrering ?   . - (RKI  Gælden er så stor jeg ikke har nogle muligheder for at kommer ud af det lige nu) 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:03

Få betalt din gæld asap. Har en bekendt som har stået i samme situation, og det er MEGET op af bakke. Det er ikke kun en erhvervskonto du får problemer med at oprette, men også alt andet...

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08

Det er op ad bakke ja. Banker siger helt generelt nej til erhvervskonto til en der er i RKI og faktisk er det lidt fjollet, at der ikke allerede når man skal stifte selskab . IVS eller ApS eller hvad som helst, dukker en advarsel pop up om - at man skal huske man skal bruge erhverskonto og at det kan være en super ide at undersøge at banken er med, inden man bare får stiftet.

Lige så kan man sige, at du vel har stiftet via en selskabsstifter/advokat e.l. og betalt aps kapital til hans klientkonto og vidste han om RKI burde han også ha tændt alle advarselslamper om at du ikke lige får erhvervskonto i banken

I princippet kan du har pengene i en cigarkasse når du er stiftet, men uden nemKonto som kun i selskab kan være erhvervskonto, løber du ind i masser af problemer

Det er bare at jage rundt og se om en eller anden bank er med - måske en lille lokal bank - men vanskeligt bliver det desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17

Cookie - John Hannover:

og betalt aps kapital til hans klientkonto og vidste han om RKI burde han også ha tændt alle advarselslamper om at du ikke lige får erhvervskonto i banken

Ikke enig - det kan aldrig blive hverken rådgivers eller Erhvervsstyrelsens ansvar at gøre opmærksom på vanskeligheder ved at få en erhvervskonto når man er registreret i RKI. Tværtom er det overvejelser som man bør gøre sig inden man starter virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
kke enig - det kan aldrig blive hverken rådgivers eller Erhvervsstyrelsens ansvar at gøre opmærksom på vanskeligheder ved at få en erhvervskonto når man er registreret i RKI. Tværtom er det overvejelser som man bør gøre sig inden man starter virksomhed

det er det da bestemt, men ved en advokat (som jeg skrev - vidste advokaten om RKI) så synes jeg han skal advare om at det her går galt, og ikke bare stifte

Af samme årsag jeg synes virk.dk i stiftelses/start blanket kunne ha en popup skærm der bare mindede om, husk check erhvervskonto (og evt arbejdsskadeforsikring) Det er ikke deres sag naturligvis, men mange stifter uden at ane at erhvervskonto er et problem osv. Jeg synes vi er stødt på en del herinde som er blevet overraskede -

- så en lille checkliste fra virk.dk med de ting som er vigtige men ikke gøres via virk - og samme, en lille chekliste fra de som lever af at stifte synes jeg var godt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)