Du skal jo altid have bilag på dine bogførte beløb.
jeg vil mene, at du vil kunne skanne bilaget ind og gemme det væk på pc og i "skyen". Og så kunne du måske forsvare at smide det originale bilag ud, men selv ville jeg ikke gøre det. Men jeg er også en gammel, kedelig kone :-)
Når jeg har indtastet mit køb og godkendt det hele, skal jeg så stadig gemme kvitteringen, eller må jeg smide den ud?
alle salgs og købsbilag skal gemmes og kunne fremlægges i 5 års regnskaber hvis ex skat ønsker det. Du må gemme elektronisk, som scan, i en mappe eller som du vil, men det skal være et sted du er sikker på, at de er intakte 5 år frem i tiden - ALLE bilag - og sørg for at de kan knyttes til din bogføring - f.eks. ved at give dem bilagsnummer helt som du ser i Dinero som bilags eller posteringsnummer
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så hvis man scanner et bilag til dineros cloud. Kan man anse det for at være sikkert nok og så ikke bekymre sig om originalen?
forudsat vi kan gå ud fra, at dinero cloud er sikkert nok. Ansvaret for at bilagene kan findes er dit, men mange regnskabsprogrammer, og sikkert også Dinero, gør meget ud af den sikkerhed. Der KAN være et problem hvis clouden ligger uden for DK for i princip skal bilagt være tilgængeligt i/fra DK ved dog ikke om tilfælde hvor problemet er tager frem.
Se til at det er let at finde sammenhæng mellem bilagsnr og bogføring, ellers er det et helvede for en der evt senere skal hjælpe eller revidere
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Kan man anse det for at være sikkert nok og så ikke bekymre sig om originalen?
Uanset hvad du gør er det dit ansvar at bilagene er tilgængelige i en eller anden form i de 5 år. Uanset hvilken løsning du vælger vil det være dit og kun dit ansvar. Så du skal gøre op med digselv, hvor stor en risiko du er villig til at løbe.