Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hundehold i andelsbolig - hvor står jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg er i den situation at jeg bor i en andelsbolig, hvor vi ikke må have hund.

Min far fik for halvandet år siden anskaffet sig en hund, men pga. en kræftdiagnose kort efter, er han blevet syg pga. behandlinger m.m., hvorfor jeg passer hunden det meste af tiden, alt efter hvordan han har det. I boligvedtægterne står der at man kun må passe hund i kortere perioder, efter aftale.

Nu har jeg modtaget et brev fra ejendomsadministratoren, hvor jeg er blevet bedt om at afskaffe mig hunden inden en uge, ellers vil jeg blive ekskluderet fra andelsboligforeningen.

Kan jeg gøre noget? I så fald hvad?

På forhånd tak.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:44

Trist situation.

Men du kan forsøge at tale med dem i administrationen og forklare det som det er, og håbe på forståelse.

Ellers er der vel ikke så meget andet end at finde et andet sted til den.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:47

Hej mmilo

Først og fremmest god bedring til din far!

Desværre skal du jo grundlæggende rette dig efter andelsforeningens vedtægter. Personligt ville jeg starte med at forklare dem hvordan situationen er opstået og at du kun passer hunden fordi din far er blevet syg. Understreg at det ikke er din hund og at denne skal tilbage til rette ejermand når far er rask igen.

Spørg evt. naboerne om det generer dem at du har hund og gør det ikke det så skriv det ind i brevet også.

Slutteligt håb på lidt forståelse fra administrator - hans hverv er at tilse driften af foreningen og sørge for at reglerne overholdes.

Mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)