Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en sund fordeling mellem betalte google søgninger, og "organiske" ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Som de fleste andre webbutikker savner vi også mere kvalificeret trafik, men jeg er heller ikke indstillet på at smide alt for mange penge efter det. I dag har vi ca. 200 besøgende dagligt (vi har været i luften i en god måned). Men jeg syntes vi bruger forholdsmæssigt for mange penge på Google Adwords. Vi bruger ca. DKK 200,00 dagligt for at få ca. 100- 120 besøgende. Vores organiske besøg er kun cirka 10- 15 per dag (ca. 7%), så jeg føler heller ikke vi kan undvære at købe Adwords.

Hvad mener i er en fornuftig fordeling mellem betalte Adwords og organiske søgeord? Og har i nogle kreative forslag til hvordan vi får flere kunder i butikken?

Lidt statistik fra Google - Resten kommer fra diverse annoncer på Trendsales, DBA mv.
google (cpc) 3.443 60,21 %
(direct) ((none)) 781 13,66 %
google (organic) 419 7,33 %

Besøg vores butik, Selja.dk. Alt i Islandsk strik, trøjer, sweaters, plaider og meget mere.

Selja.dk

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 01:41

Hej Christian,

Tror ikke der findes noget endegyldigt svar på det - det kommer jo an på hvem af de besøgende der køber hos dig. Ligger 100% af køberne i Adwords er pengene givet godt ud, og står det omvendt til, jaaah, så må der være noget galt med markedsføringen.
Men det kommer selvfølgelig også an på om du selv ved hvordan du booster selve værdien af sitet, så den kommer højere på normale søgninger. Ellers må du ud og investere i søgemaskineoptimering hos et kompetent firma...

Se om du ikke kan finde nogle "konkulegaer" som vil dele bannerreklamer med dig. Find fora der henvender sig til din målgruppe, og se hvad der skal til for at kunne få gode referencer der.

(men nu siger du I også kun været live i en måned, så det kan nå at komme alt sammen:)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:21

Hej Christian

Når du kun har været i luften i godt en måned, og hvis du ikke har gjort så meget vedr. søgemaskineoptimering, så er det en fornuftig fordeling pt. Hvis du gerne vil have flere organiske besøgende, så vil jeg anbefale at gøre mere ved SEO, som du kan finde masser af information om her på Amino

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:39

Hmm, tålmodighed er ikke min stærke side ;-)

Men jeg syntes nu alligevel ikke at vi har den udvikling i besøgstallene, som vi burde kunne forvente. Salget er egentlig ok - langt bedre end forventet faktisk med daglige bestillinger. Men hvad gør i andre for at få vækst i besøgstallene? Er det fuld fokus på SEO og thats it?

(Jeg så en webshop til salg her på amino (modetøj, mærkevarer), de skrev at de havde 60.000 besøgende månedligt efter nogle måneders drift).

Mvh

Christian

Besøg vores butik, Selja.dk. Alt i Islandsk strik, trøjer, sweaters, plaider og meget mere.

Selja.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:06

Hej Christian

Jeg benytter organisk SEO, adwords og partner-ads. Jeg ville nok aldrig stoppe med adwords eller partner-ads så længe de er et rimeligt forhold mellem hvad jeg betaler og hvad jeg får af ordrer. Partner-ads giver jeg en salgskommission på, så der kan man ikke tabe penge, og de har givet pæn ekstra traffik. Faktisk kom mine bannere forbløffende hurtigt ud på en del sider. Så det vil jeg da anbefale. En Amino har også startet easyads efter samme koncept, og det er også et kik værd.

200 kr om dagen for 100-120 besøgende ville jeg nok også synes var lidt vel højt, og du bør ihvertfald kigge på om konverteringsraten og dækningsbidraget for disse besøgende er højt nok. Kig evt på Sebastian Gullacks pdf "Adwords bog" der kommer med gode råd til hvorledes man får billigere adwords etc.

En strategi alene baseret på organisk SEO kan ikke være optimal. Men det er stadig meget vigtigt.60.000 besøgende om måneden er nok urealistisk for de fleste.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)