|
Hej Amino bruger. En kollega og jeg, har valgt at start vores egen vikar firma kun for stål-industrien. Men jeg/vi er dog bare i tvivl om, hvad vi kan sælge os selv for i timen/kr. om det er 385kr. - 400kr. incl. m. Jeg ved at freelance/vikar svejser kan få op til 600kr. pr. time???? Er der nogen der kan hjælpe os videre. |
Nu skriver du ikke hvilken virksomhedsform. Hvis det er IVS så er der arbejdsskadeforsikring for hver af jer til nok 2000 kr eller mere + omkostninger til regnskab hvis ikke I kan klare den officielle årsindberetning + daglig administration, internet, computer og hvad ved jeg, regn trykt med 20-50.000 kr om året i den slags og med 200 timer om året er det så ca 175 timer der skal arbejdes gratis - men regn selv, det kan være I kan drive det meget billigere hvis det er personlig virksomhed (I/S så hvis I er to)
Hvad får en smed eller fastansat i stål? Nok 300-350 kr mon ikke? Og han har feriepenge og er han funktionær betalt løn under sygdom + atp + opsigelsesvarsel og div)
Hvis I nu udgik fra 325 kr i timen og sagde jeres adm i sig selv koster 40000 fordelt på to mand ude ?? 150 dage om året som vikarer a 7 timer = timer = ca 1000 timer så er det 40 kroner i timen oven i. Det er jo rent gæt om man kan ha mere eller mindre end 150 dages arbejde ud af de normalt ca 220 per mand per år som vikat
Nå 325 + 40 = 365 kr. Manglende feriepenge, sygdomspenge og opsigelse regner mange som i alle fald 30% nogen også mere, men tag 30% så har vi 474 kr i timen som jeg vil tro kan være et tal i stålindustrien - men lav selv forudsætningerne, jeg giver bare lidt metodik
De 474 er uden moms, men det er jo også 474 for dem der bruger jer for de får momsen igen så tænk kun uden moms i sammenligning med andre
Mellem de 474 og 600 lyder ikke urealistisk hvis man er god. Sagen er vel bare, at som med alt andet så giver høj pris måske lidt langsommere kundeindgang end en lidt lavere. Det hjælper jo ikke at ligge på 700 kr i timen og kun være ude 30 dage om året
god vind med det - tag nu ALLE omkostninger i betragtning
vh John H
Bliv gratis medlem