Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Investor til opstart af ny børnebogsforretning, skal ligge i hjertet af kbh.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Vingbummernes land Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vil starte med at sige at jeg godt kunne ligge de 1000.- til at finde en investor, men jeg vil da heller bruge de penge på at lave reklame for min kommende butik, f.eks reklame på Google eller lign... begge små giver en stor å.
Hvis jeg ikke finder en investor denne vej, jamen så må jeg betale de 1000.-, når det er sagt så kommer her min butik jeg vil lave:

Jeg vil gerne:

Have en investor

Låne penge

Jeg er i følgende branche(r):

• Handel

Status

Er i idefasen

Jeg skal bruge

600.000 kr.

Jeg skal bruge penge til:

- Hvad sælger virksomheden?
Egne børnebøger med tilhørende merchandise/ legetøj samt masser af andre børnebøger og kvalitets legetøj plus kaffe/te/kager

- Hvilke og hvor mange kunder?
Børn, unge og voksen - min. 40 kunder om dagen

- Omsætning det første og andet år?
Første år: 46.000
Andet år: 2.691.000

- Overskud det første år?
Første år: 8.000
Andet år: 43.000

- Behov for finansiering?
50.000 til stiftelse af selskab.
150.000 til inventar og reklame til butik
400.000 som lagerværdi
i alt 600.000 kr. til kapital i selskabet.
Det er det minimum jeg skal bruge, kan du skyde mere ind vil jeg kunne have et større lager og flere varer, varer sælger varer.

Jeg har udarbejde en god forretningsplan og et budget fra revisor.
Jeg kan sende det på mail, skriv til mig på Lars@LLvideo.dk // */ // ]]>

Her er lidt om mig/os:

Forretningsprofil:

Vingbummernes Land – Børnebogsforretning

Vingbummernes Land:
Vingbummernes Land er en børnebogsforretning med fokus på egen tegneserie-bog: "Ving-bummerne og Halehammeren".
Tegneseriens handling foregå i et helt nyt univers, oppe i skyerne, hvor vi følger de små væsner kaldet Vingbummer. Målgruppen for tegneserien er de 9-12 årige og tegneserien bliver trykt i bogformat.
Forretningens salg er fokuseret på eventyr og fantasi ved salg af kvalitetslegetøj, børne-og ungdomsbøger fra 0 til 18 år. Der åbnes både webshop og fysisk butik.
Hele forretningen vil blive præget af Vingbummernes by, som kan minde om en middelalder-landsby med små hytter lavet af skyer, blade og små møbler af træ. Landsbyen i tegneserien har også en café, med borde og stole hængende ned fra loftet (da Vingbummer kan flyve). Ligeledes skal både min fysiske butik og webshop ligne Vingbummernes land og by. Facaden på butikken skal skille sig ud fra andre nabobutikker og skal have en stor Vingbum figur til at præge gadebilledet. Indretningen af forretning skal give kunderne en eventyrlig og afslappet oplevelse. Som butiksejer og forfatter vil jeg i butikken lave flere bøger med udgangspunkt i Vingbummernes univers; både de helt små børnebøger og forsættelsen af bog nr. 1. Her vil børn og unge være velkomne med idéer og til at tegne væsner til de nye bøger, imens forældrene kan nyde en god kop kaffe i butikkens café hjørne.
Butikken vil også afholde arrangementer med tegnestue, musik, oplæsning, konkurrencer og hvad fantasien ellers kan byde på.

Åbning af forretning:
Jeg forventer at kunne åbne butikken i marts måned 2015, indtil da åbnes der en webshop i maj måned 2014 med salg af E-bøger. E-bog webshoppen bliver en ekstra service for dem der kommer ned i butikken, derfor det vigtig at kende alt til salg på nettet og E-bøger inden åbningen af butikken.

Hoveddomæne for forretningen og webshop bliver:
www.vingbum.dk
Følg tegneserien "Vingbummerne og Halehammeren" her:
http://www.llvideo.dk/vingbummerens-land/

Virksomhedens forretningsgrundlag – hvad tjener den penge på?:
Omsætning af egen tegneserie og eget merchandise/legetøj som skal give omtale og reklame i byen.
Salg af andre børne- og ungdomsbøger, samt kvalitetslegetøj.
Forfatterhonorar når andre boghandlere sælger min tegneserie-bog.
Begrænset salg af kaffe og te mm.

Medarbejder- og forretningsånd; at arbejde med glæde
Hele idéen med forretningen og de personer som skal arbejde i butikken, er at der skal være en team ånd.
Man skal have lyst til at skabe noget der ikke er set før, både i butikken og på webshoppen. Det er vigtigt for selve ånden i firmaet, at alle føler, at de deler noget unikt.
Selve butikken vil skille sig ud fra andre boghandlere og legetøjsbutikker, ved at have en service på det højeste niveau.
Ligeledes skal webshoppen også have noget, der adskiller den fra andre webshops; det skal være sjovt og nemt, man skal have lyst til at vende tilbage til sitet.
Som kunde, enten i butikken eller på webshoppen, skal man kunne mærke og se, at der er blevet lagt en bestemt ånd ind i projektet.

Jeg ønsker at skabe en forretning, hvor serviceniveauet og den hjertelige modtagelse af kun-derne er i højsædet. “Vingbummernes Land” skal være et behageligt og indbydende butiksmiljø, hvor kunderne ønsker at vende tilbage, baseret på den professionelle, men dog personlige og menneskelige varme, som de møder fra personalet. Ambitionen er ikke at være endnu en boghandler i mængden, men at skille sig ud og tænke individuelt og kreativt – en marketings-strategi, som populært er kaldet “Det røde og det blå Hav” ( Se gerne professor W. Chan Kim og Renée Mauborgnes arbejde med emnet på INSEAD skolen i Frankrig – det kan googles).

Tak fordi du viser interesse i min forretning og deler min glæde.

Jeg har udarbejde en god forretningsplan og et budget fra revisor.
Jeg kan sende det på mail, skriv til mig på Lars@LLvideo.dk // */ // ]]>

Lars Laustsen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)