Hej alle aminoer. Håber der er nogen som kan hjælpe mig med mit problem. Sagen er nemlig den at jeg (som privatperson) allerede har et varelager, som jeg gerne vil have ført over i min virksomhed i stedet. Håber meget at der er nogen som kan hjælpe. MVH janni |
1.
Hvis du har officielle regninger på lageret og det er indkøbt inden for MAX 6 mdr inden din registrering OG du ikke har solgt noget som helst inden registreringen, kan du bogføre dit lager helt normalt efter de regninger dag 1 - MAX 6 mdr - hellere tættere på og ingen handler gennemført uden moms inden
2
ellers, så sælger du helt enkelt dit vare lager til markedspris til dit nye CVR. Her er det vigtigt du kan dokumentere markedsprisen. Er indkøbte ting som ikke taber i værdi, så er købsprisen det klart enkleste, ellers skal du finde priser på tilsvarende og printe materiale der kan dokumentere, at du derved indlægger varene til korrekt markedspris (eller kan det snyde skat). Du laver en privat faktura fra dig til din virksomhed UDEN moms og virksomheden betaler så bare varene til dig helt som hvis de havde købt af enhver anden. Her et link om hvad man gør med VARER OG AKTIVER KØBT INDEN STIFTELSE
god vind med det John Hannover