Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke webshop / Afskrive vare

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lukke en webshop som har solgt tilbehør til Ipad/Iphone og Macbooks.

Der er ca. vare for 2500 kr. + moms tilbage. Jeg orker ikke at bruge mere energi på dem, og overvejer derfor at smide dem ud.

Hvordan klare jeg den mht. bogføringen, laver en faktura til mig selv privat på indkøbs prisen (eller under?) + moms?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du krediter lager i aktiver og debiter afskrivminger l drift, du kan eventuel skrive tab lager.

På den blanket du skal skrive til skat når du lukker dit cvrnr lager kasseret-

Når dsu smider lageret ud på genbrugsstationen får du et stykke papir på at det er smidt ud.,Ødelæg det lige så det ikke kan genbruges.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jep godt råd med få bekræftelse fra genbrugspladsen og tag et billede af varen før og efter du lige har ødelagt den så det står klart, at den er væk og borte og derfor giver det fulde fradrag. Det vil være surt hvis skat tror du har solgt den sort eller selv taget dem, så dokumentér og gør helt som KAH skriver

Husk også i lukkeregnskabet at alt andet du måtte ha købt af inventar, computer, telefon osv og som du overtager, skal du inden lukningen tage ud ved at købe dem til indkøbspris + moms så den del er på plads  - dokumentér pris via f.eks. DBA eller anden annonce (eller sælg til treidepart)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)