Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal have indkøbt vare i England for første gang

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

jeg skal have bestilt nogle varer hjem fra England til min web-shop, men er helt ny så håber nogle kan hjælpe mig :)

så vidt jeg kan google mig frem til er der ingen moms når jeg køber fra England, men jeg skal selv indberette dansk moms for varerne til skat?

da jeg er helt ny og dette er min første hjemtagelse af varer. Er jeg også meget i tvivl om alt det med bogføringen, har tænkt mig at bruge Dinero eller billy's billing. nogle der kan hjælpe?

er det bare smide regning ind i Dinero som vare køb? er det så enkelt?

Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

Du skal bogføre som varekøbt EU i Dinero så skal det klare resten for dig (smide ind på konto for varekøb EU hvis du bedre kan li ordet Big Smile) Så vil det bogføre det som importmoms EU som betyder, at programmet ægger 25% importmoms på salgsmoms og samme beløb på i købsmoms.Du vil mig bekendt også for at se, på faneblad moms, hvad der skal i de forskellige rubrikker A, B C ved din momsindberetning. Det er dog ikke så ringe selv lige at forstå IMPORTMOMS SOM HER og har ikke en kinamands chance for at se, om ting umiddelbart ser rigtige ud

jeg vil mene det er ens i BB og Dinero med en konto for varekøb inden for EU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 18:38

Hej Gejs

Jeg har selv handlet med UK og andre EU lande. I mit Summa Summarum, er det muligt at oprette VAREKØB EU (momsfri), hvis du er momsregistreret.

Til indberetning: Påføres indkøbsmoms og salgsmoms, dette vil sige at varene "går i nul". Det skal bruges til statistik.

Ja, du skal selv indberette til Skat.

Johnny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)