Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS System er bedst ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle gode Aminoer

Mig og en partner, står med en ide om at lave en webbaseret nyhedsplatform, hvor vi ønsker at formidle lokale nyheder og kunne oprette reklamer for de lokale forretningsdrivende.

Vi har tænkt på at opbygge det i et CMS System, men her kommer så det store spørgsmål.

Hvilket CMS System er bedst at opbygge dette projekt i ?

Jeg håber på svar med venlig hilsen

Mathias Christensen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:44

Mathias Christensen:
Hvilket CMS System er bedst at opbygge dette projekt i ?

Kort så findes det ikke. I skal vælge et system som I føler jer tryg ved at bruge.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Randers
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:47

Er enig med Niels

Men når det er sagt så er der rigtig mange gode.
Joomla, wordpress og drupal er bare nogen af dem.
Jeg selv bruger joomla, da der er voldsomt meget materiale og guides på nettet til det. (er der også til de andre men jeg følte mig tryg her)

du kan prøve at gå på youtube og tjekke hvad du synes er bedst for dig.
Evt. google. "easy free cms" der er med garanti lige et der passer dig :)

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 10:56

Jeg vil klart anbefale at I bruger et CMS system. Man får meget forærende mht. opsætning og det grundlæggende.
Det kræver dog at man lærer systemet at kende, da alle systemer har forskellige tilgangsvinkler til forskellige ting, og filosofi.

At spørge hvilket CMS er bedst, er lidt som at spørge hvilken bil folk bedst kan lide :) Der opnås næppe enighed.

CMS systermer er alle forskellige, og har deres styrker og svagheder.
Hvilket system der bruges er ikke det vigtigste, men om personen der sætter det op forstår systemet, og hvordan man omgår svaghederne, og udnytter styrkerne.r.

Hvis I skal have nogen til at lave det, så lad ham/dem som skal lave det vælge CMS, og stil som krav at de skal lære jer at bruge det i det daglige.

Jeg arbejder selv i Drupal, da jeg mener det er meget fleksibelt, og kan bruges til næsten alle slags sites.
Der er en stor indlæringskurve på det system, men det er prisen for den store fleksibilitet. Når det først er sat op, så er det ret lige til i det daglige.

Hvis I har spørgsmål er I meget velkommen til at kontakte mig, så skal jeg gerne prøve at svare.

Mvh.

Kristoffer

Fra Slangerup
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 36
Fra  E-logger - Trådløs datalogning - Sikkert, Nemt og billigt Skrevet kl. 11:07

Jeg ville klart anbefal Word Press hvis i er uøvede, som det lader til ud fra jeres spørgsmål.

Der kan man lave stort set ALT!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:12

Carsten:
Joomla, wordpress og drupal er bare nogen af dem.

Umbraco er også et godt system.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:13

elogger.dk:

Jeg ville klart anbefal Word Press hvis i er uøvede, som det lader til ud fra jeres spørgsmål.

Der kan man lave stort set ALT!

Det kan man også i [indsæt selv et CMS] :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)