Jeg har et stort ønske om at starte min egen lille servicevirksomhed. I den forbindelse har jeg et spørgsmål som jeg meget gerne vil have besvaret.
Jeg ønsker at tilbyde private forskellige services. Jeg ønsker ikke at komme nærmere ind på hvilke, men de vil kunne sidestilles med hundeluftning, at gå på posthuset, køre på genbrugsstationen, havearbejde mm. Altså forskellige alt-mulig-mands opgaver :)
Mit overordnede spørgsmål lyder:
Hvornår skal jeg oprette firma/CVR? - Mange mennesker sætter en annonce i avisen "Børnepasning tilbydes", "Havearbejde udføres" osv. Jeg formoder at disse mennesker ikke driver virksomhed, selvom de sikkert tjener en pæn sjat penge ved det. Hvor mange penge må de tjene, før de skal registreres som firma.
Hvorfor ikke få 3 gode og uforpligtende tilbud fra Ageras, så kan du overlade arbejdet til en der synes det er sjovt, og så til en konkurrencedygtig pris. Fristet? Klik her!
Ja......indtægten-evt. udgifter skal beskattes under rubrik 111 overskud af virksomhed mv.
/Peter
Evt. udgifter? Vil det sige at hvis jeg køber en trillebør i forbindelse med det havearbejde jeg skal udføre, så skal denne opgives på min selvangivelse?
Hvordan kan jeg undersøge om nogle af de ting jeg ønsker at tilbyde mine kunder kræver særlige tilladelser?
he he... nej, du skal ikke skrive din trillebører på din selvangivelse.... blev du momsregistreret og var anlægsgartner, så kunne du trække den fra hvis du brugte den til dit arbejde... :-)