Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg oprette firma/CVR?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et stort ønske om at starte min egen lille servicevirksomhed. I den forbindelse har jeg et spørgsmål som jeg meget gerne vil have besvaret.

Jeg ønsker at tilbyde private forskellige services. Jeg ønsker ikke at komme nærmere ind på hvilke, men de vil kunne sidestilles med hundeluftning, at gå på posthuset, køre på genbrugsstationen, havearbejde mm. Altså forskellige alt-mulig-mands opgaver :)

Mit overordnede spørgsmål lyder:

Hvornår skal jeg oprette firma/CVR
- Mange mennesker sætter en annonce i avisen "Børnepasning tilbydes", "Havearbejde udføres" osv. Jeg formoder at disse mennesker ikke driver virksomhed, selvom de sikkert tjener en pæn sjat penge ved det. Hvor mange penge må de tjene, før de skal registreres som firma.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:17

Hvorfor ikke få 3 gode og uforpligtende tilbud fra Ageras, så kan du overlade arbejdet til en der synes det er sjovt, og så til en konkurrencedygtig pris. Fristet? Klik her!

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:16

Du behøver ikke blive registreret så længe du holder dig under 50.000

Tilmeldt 28. Apr 07
Skrevet kl. 18:21

STEENBECK:

Du behøver ikke blive registreret så længe du holder dig under 50.000

Og de penge skal så meddeles til SKAT som indkomst via fritidsbeskæftigelse eller hvordan?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Hej!

Ja......indtægten-evt. udgifter skal beskattes under rubrik 111 overskud af virksomhed mv.

/Peter

Tilmeldt 28. Apr 07
Skrevet kl. 19:02

Peter - Revisor:

Hej!

Ja......indtægten-evt. udgifter skal beskattes under rubrik 111 overskud af virksomhed mv.

/Peter

Evt. udgifter? Vil det sige at hvis jeg køber en trillebør i forbindelse med det havearbejde jeg skal udføre, så skal denne opgives på min selvangivelse?

Hvordan kan jeg undersøge om nogle af de ting jeg ønsker at tilbyde mine kunder kræver særlige tilladelser?

Tilmeldt 28. Apr 07
Skrevet kl. 19:14

Og hvad så med fakturering? Skal jeg udskrive regninger til mine kunder og hvilke krav stilles der til disse?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:22

he he... nej, du skal ikke skrive din trillebører på din selvangivelse.... blev du momsregistreret og var anlægsgartner, så kunne du trække den fra hvis du brugte den til dit arbejde... :-) 

Tilmeldt 28. Apr 07
Skrevet kl. 14:41

Hvilke udgifter er der så tale om? Altså de som tilsyneladende skal opgives?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Hej!

Tallet i rubrik 111 er et nettotal, dvs. indtægter minus udgifter du har haft, der relaterer sig

til det arbejde du har udført, og hvor der er skattemæssig fradragsret for.

/Peter

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)