Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af .com-domæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej medaminoer,

Har en udfordring. Min ven vil gerne overdrage et .com-domæne til mig. Det er registreret via Surftown, men han har nedlagt sine webhoteller dér.

Det betyder, at at adminmail (xxx@domain.com) ikke virker.

Adresse og telefonnummer er også ændret, siden domænet blev oprettet.

Så vidt jeg har forstået, skal vi bruge en EPP-kode for at kunne flytte domænet over til mig?

På forhånd tak,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bergholt:

Hej medaminoer,

Har en udfordring. Min ven vil gerne overdrage et .com-domæne til mig. Det er registreret via Surftown, men han har nedlagt sine webhoteller dér.

Det betyder, at at adminmail (xxx@domain.com // */ // ]]> ) ikke virker.

Adresse og telefonnummer er også ændret, siden domænet blev oprettet.

Så vidt jeg har forstået, skal vi bruge en EPP-kode for at kunne flytte domænet over til mig?

På forhånd tak,

Jeg tror ikke jeg er klar over om der er ét eller flere spørgsmål Kasper. Du må lige skrive igen, hvis det faktisk er flere spørgsmål.

Men for at besvare dit spørgsmål angående EPP-kode, er det helt rigtigt det du skriver. Du skal bruge en EPP/Auth kode for at flytte domænet til en ny registrator.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis domænet er registreret hos one.com, så kan de udlevere nævnte Auth kode.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@Andreas -- Ja. Jo. Er helt med på, at vi skal bruge EPP-koden. Og at vi skal have den fra Surftown:

Men hvordan dælen skal min ven få tilsendt EPP-koden, når adminmail er tilknyttet samme domæne, som er suspenderet af Surftown = ingen hul igennem til mails?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eftersom domænet vel stadig er aktivt kan i vel sagtens ændre oplysningerne på domænet der hvor det er registeret (Sufttown)? 

Bare fordi ens webhotel er lukket ned betyder det forhåbentligt ikke at man ikke kan administrere de domæner man har registeret samme sted. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jacob -- domænet er ikke aktivt, og mailadressen virker således heller ikke. Og ST vil kun sende til den mailadresse, der er tilknyttet domænet. Så det er en dum catch 22-situation.

Vil prøve at foreslå identitetsdokumentation med pas el. kørekort...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen, hos Surftown må de da have registeret en brugerkonto der ejer domænet? Denne brugerkonto kan du vel så logge ind på, sende en support ticket og bede dem om ændre den mail addresse der er knyttet til domænet?

Ellers må du skrive til ICANN: http://www.icann.org/en/resources/compliance/complaints/transfer/form

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Domænet er inaktivt. Adminmail ligger på domænet. Mailen kan derfor ikke tilgås. De vil ikke sende EPP til andre mailadresser end den, der pt. er registreret som adminmail.

Tror pas/kørekort er den eneste måde at få det overdraget på.

Lesson learner er så, at det er en dårlig idé at køre domænespecifik-adminmail. Hvis det havde været fx en Gmail, ville der jo ikke have været noget problem.

Fra København
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  Surftown Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt sent svar, men:

Vi kan ikke udlevere EPP-koden til andre end den person, som står som ejer af domænet, uden gyldig dokumentation. Hvis du derfor sender et scan af et pas eller et kørekort til supporten, så kan vi udlevere EPP-koden. :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas!

Vi finder pas/kørekort frem... Tak!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)