Hej Allesammen. Jeg kunne godt tænke mig at få startet en tråd hvor vi der anvender regnskabsprogrammet SummaSummarum kan hjælpe hinnanden med opståede bogførings eller tekniske problemer.
Jeg har pt selv anvendt programmet som gratis prøve i de 6 måneder hvor vores virksomhed har været under opstart og synes rigtig godt om programmet.
Jeg står imidlertidigt over for et problem med hensyn til at bruge sustemets bilagsfunktion til varekøb og salg.
Når jeg indkøber varer bogfører den på konto for varebeholdning og kontoen bank.
Når jeg sælger bogføre den kontoen varesalg og kontoen bank.
Det er sådan set også godt nok men problemet er at den nu mangler en postering hvor den flytter varen fra konto for varebeholdning og til vareforbrug.
Det skal lige siges at alt fungere perfekt med hensyn til lagerstyringen. Den trækker fra og ligger til alle de rigtige steder.
HÅber nogen herinde har et godt kendskab til systemet og kan hjælpe mig. |
Hej Anders
Faldt lige over dit ikke-besvarede indlæg.
SummaSummarum har - i modsætning til visse andre større og dyrere programmer - ikke den funktion, du efterlyser. Men den er vist på manges ønskeliste, så måske i en fremtidig version ...
Det vil sige, at dit dækningsbidrag ikke er direkte aflæseligt. Du må lave en manuel ompostering, f.eks. månedligt. Beregningen af denne kan ske ved eksport at kontokort til et regneark, f.eks.
Mange hilsner