Hej Jeg tror, at mange fravælger at udsende nyhedsbreve, fordi de enten ikke har evnen til at skrive eller de synes, at det er for dyrt at betale sig fra det. Derfor overvejer jeg et koncept, hvor jeg skriver nyhedsbrevet uden at sende en regning for det. Til gengæld vil jeg have provision af det salg, som mit nyhedsbrev skaber. Men: Er det muligt at tracke det (tror svaret er ja) og hvordan kan det foregå rent teknisk? Jeg elsker at skrive og er god til det, men på det tekniske område hænger evnerne lidt rigeligt med næbet. Nogen teknisk kloge hoveder herinde? Og vil konceptet holde? Der er alt for mange dårlige nyhedsbreve, der rammer min indbakke... Michael |
Hej michael
Ja det er der - jeg ved fx at når jeg får nyhedsbreve fra iBob med div. tilbud, så gælder de ofte kun hvis jeg køber varen via det link der er i mailen...
MEN... et godt salgsbrev / nyhedsbrev er jo ofte konstrueret. Dvs. det er ikke bare en salgstekst, men ofte noget der er planlagt og sammensat med fx. en reduceret pris, en konkurrence eller andet.... Altså omstændigheder du som nyhedsbrevsskribent ikke har indflydelse på. Har du tænkt over det?
Hilsen Morten