Hej alle herinde Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg har lagt dette her, men er ny herinde. jeg står i den situation at jeg som forhandler har solgt et produkt som ikke lever op til kundens forventninger, jeg har så kæmpet mod prudecenten for at få hjælp af dem til at kreditere produktet da både kunden og jeg mener at, producenten har lavet falskmarkeds føring, problemet er at producenten er fuldstændig ligeglad med købeloven, da de siger at det er mig som forhandler der skal overholde den og at de så går fri, jeg har så af eget intiativ valgt at krediter kunden, men vil jo gerne have mine penge hjem igen, men som sagt så vil producenten ikke hjælpe, jeg har i dag talt med forbruger styrelsen om sagen, og de siger at de ikke kan gøre noget da de er til for forbrugeren, og det er som sådan også okay, de gav mig det råd at undersøge om der er andre der har ligende problemer, for sammen at kunne have en større chance for at kunne ændre noget. det hvor jeg som forhandler ser et stort problem for alle forhandlere af elektronik i Danmark er, vi har en købelov som siger at vi skal ombytte eller kreditere en var efter 1-2 reparations forsøg, hvor at producenterne siger at den skal have haft den samme fejl 3-4 gange, problemet er så at vi som forhandler jo gerne vil overholde købeloven, men vi vil også samtidig sikre at vi ikke mister penge på det, så derfor tror jeg at grunden til de fleste klager i forbrugerstyrelsen, skyldes at producenterne ikke lever op til deres ansvar overfor os forhandlere. så meget af det kunne løses ved at man fik indført at producenter osv også skal følge de regler som forhandlerne skal følge. håber på at i herinde vil give jeres synsvinkel på dette problem, og eventuelt komme med jeres erfaringer med ligende sager. Hilsen Kim |
købelov angående producenter vs forhandler
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)