Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsgodtgørelse?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har læst lidt om Befordringsgodtgørelse her på siden, men er ikke helt sikker på at jeg har forstået det!?

Hvis jeg i min enkeltmandsvirksomhed skal køre til Italien (1100 km hver vej) for at hente varer som jeg skal sælge i DK.

Hvad kan jeg så trække fra? Ud over at køre i min private bil, skal jeg overnatte 1 nat på hotel.

Hvad kan trækkes fra (hotel, kost, brændstof?) og hvad kan jeg få i Befordringsgodtgørelse?

Og hvordan gøres det i praksis?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kører til Italien i din privatbil og vi må udgå fra det KUN er for at ´hente de varer, så det er ikke en tosset omkostning hvor du hurtigere og billigere havde fået dem med posten, så skat får tanke om du nok skulle andet (ferie)

Du fører kørebog - dato -. fra km og til km og formål klart beskrevet og du kan så få statens takster for kørsesgodtgørelse som fradrag i din personlige indkomst hvor du trækker beløbet fra når du regulerer driftsresultat til skatteresultat når du selvangiver. se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html for takster

Din overnatning kan du også trække fra når det er rejse og du er væk 24 timer og det tager du som helt normal udgift i regnskabet og æder den lokale moms eller søger den refunderet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)