Godaften, Jeg startede d. 1/1/2014 efter 8 måneders venten (pga. jeg er 15år) min egen virksomhed. Jeg overførte en startkapital, og virksomheden er nu kommet op og køre, og har nu tjent den hjem samt mere til. Derfor vil jeg gerne vide angående tilbage betaling af den. Jeg kører regnskab over Dinere, og kan se at jeg samme sted som jeg satte egenkapital, kan jeg også indtaste hævning af egenkapital. Så når jeg vil hæve dem, skal jeg bare indtaste beløbet der, og derefter overføre dem til min private konto igen? Eller er jeg helt forkert på den. Den anden ting er angående løn. Jeg vil gerne til at give mig selv løn, men jeg er ikke helt sikker på hvordan dette skal gøres. Det kan ikke betale sig at købe et lønsysten lige nu, så jeg har brug for at vide hvordan jeg manuelt kan gøre dette! :) På forhånd mange tak. Med Venlig Hilsen, Martin F.T. |
Dit private indskud burde være konteret under egenkapitalen men på en konto privat indskud eller lignende og det som står på den konto kan du nu hæve privat igen - debet bank og kredit privat indskud
Løn er der ikke noget der hedder i personlig virksomhed. Alt du hæver og sætter ind foregår over egenkapitalen og påvirker ikke resultatet. Hæver du mere end du tjener, er det jo dig selv der bruger dine egne penge og så skylder du dem bort til moms eller leverandører osv og det har ikke spor med din skat at gøre så læs hvordan man betaler SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED OG INGEN LØN
VH John H