Så! Nu har jeg fået en forretningsidé, som jeg virkelig gerne vil. Det handler om en mindre e-handel ved siden af min skole, som jeg kan starte op for de håndører, jeg tjener i min fritid. Jeg kunne godt tænke mig, at åbne en shop med fokus på Harm Reduction, skadereduktion af brug af narkotika. Hertil vil jeg gerne starte med at indføre drug test kits, EZ Test Tubes fra Holland, de er super simple at bruge selv for Lille Lise og indeholder efter sigende ingen kontrollerede substanser. De burde altså kategoriseres som et "Den Lille Kemiker" sæt til børn, legetøj. Disse findes i 14 forskellige varianter, som kan teste for de fleste stoffer og svare på, hvad der er i pillen eller om det er ægte LSD på papiret(et reelt problem i Danmark). Er der noget i vejen for at køre sådan en forretning? Vil jeg blive knaldet for at "opfordre til ulovligheder", som jo ikke er meningen? Derudover har jeg tænkt på diverse vitaminer og kosttilskud, som kan beskytte og få kroppen hurtigt på ret køl igen. Dette vil jeg selvfølgelig undersøge grundigt først, men jeg ved at der findes en masse ting, man kan gøre. Der kan jeg forstå, at jeg i hvert fald skal registreres som fødevarevirksomhed, og at det er en god idé at købe af danske forhandlere for at undgå bøvl. Er der nogen mulighed for at pakke disse kosttilskud om til mine egne "combo packs" med f.eks 5 stk X, 7 stk Y og 3 stk Z, lige tilstrækkeligt til at "få en sikkert igennem en weekend"? Skal jeg til at lave mine egne varedeklarationer osv. eller er det bare 100% no go? Hvis projektet bliver slået i gang og mit eget moralske kompas kan holde til det, vil jeg måske tilføje lidt "hårdere" sager. Spritservietter, sterilt vand, kanyler og den slags. Er der noget speciel lovgivning omkring disse ting? Det hele vil jeg søge hjælp til hos eksperter, det skal ikke være nogen hokus pokus butik, men jeg vil først finde ud af, om det overhovedet kan lade sig gøre. Narkotika er noget vi ikke kan udrydde, så jeg mener, at vi bare må mindske skadevirkningerne så meget som muligt og informere befolkingen om hvordan. Jeg har lagt min idé ud på rusmiddelforumet psychedelia.dk og møder stor begejstring og opbakning derfra, der prøver vi i fællesskab at få flere gode idéer til sådan en shop. Lige nu skal de selv bestille hjem fra Holland for at få en test, som kun koster et par euro, de bliver ikke solgt online i Danmark. Dette er en kontroversielt emne, men jeg tror på, at det er en god idé. Jeg vil være den første i Danmark til det her, og jeg håber at skabe en del omtale. Der er en skjult niche og et nyt marked der skal brydes. Lille Lise skal have hovedet med sig, når hun tager på weekend. Det er muligvis ikke den vildeste pengemaskine, men budskabet er vigtigst her, det er noget, jeg brænder for. |
Kontroversiel forretning og spørgsmål om lovgivning
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)