Ja, I kan sagtens komme i gang med remarketing/retargeting, men det kræver en vis volumen for at blive effektfuldt.
Det kan køres via Google Adwords. Det mest fleksible er at oprette remarketinglisterne via Google Analytics, hvilket forudsætter, at jeres konti er sammenkoblet.
Her er en guide til opsætning af remarketing-lister m. Google Analytics: her: https://support.google.com/analytics/answer/2611268?hl=en. I kan segmentere på alt fra alder, over køn til geografi og goals, der har været trigget.
AdWords har så oveni hatten en smart funktion, der hedder similiar to-audiences. Når der kommer tilstrækkeligt volumen på en remarketingliste, hvis omkring 500 brugere, autogeneres statistiske tvillinger, altså folk, der minder om de brugere, der fx har konverteret el. besøgt en bestemt sektion.
Remarketing/retargeting kan også køres på Facebook. 'Website audiences' er pt. i åben beta. I kan se, om I har hul igennem via Power Editor.
Guide til opsætning her: http://getsocial.dk/2014/02/10/retargeting-facebook-8-steps/
Hvis I ikke har hul igennem til 'website audiences' kan I benytte tredjepartsleverandører Perfect Audience & AdRoll. De optimerer dog CPM på eget initiativ, hvilket godt kan løbe løbsk.
Næstsidste råd er at passe på oCPM-bud på Facebook, læs mere om det her.
Og til slut: husk at oprette eksklusionslister for folk, der har konveret, så de ikke føler sig cyberstalket. Og frekvens capping er også en god idé.
Pøj-pøj med det!