Hej Jeg leder efter fornuftige alternativer til bankernes latterlige 3/4 procent på indskud. Jeg kan hver måned lægge nogle penge til side, og efterlyser nu de mest givtige investeringsmuligheder med mulighed for hurtigt at trække pengene ud igen. Hvad gør i andre med jeres frie likviditet?
Mvh, Thomas |
Dato: 1/27/2006 9:11:50 AM Forfatter:Thomas DegelHej
Jeg leder efter fornuftige alternativer til bankernes latterlige 3/4 procent på indskud. Jeg kan hver måned lægge nogle penge til side, og efterlyser nu de mest givtige investeringsmuligheder med mulighed for hurtigt at trække pengene ud igen. Hvad gør i andre med jeres frie likviditet?Mvh, Thomas
Hej Thomas,
Fed situation at være i
- det savner jeg lidt
!
- Der er jo mange muligheder. Men Hvis du ikke vil investerer dine penge langsigtet, og vil opnå en forrentning der er bedre end bankernes. Nu ved jeg ikke hvor meget du har at gøre med.
Det er min klare holdning, at hvis du vil opnå den bedre forrentning, kræver det indsigt og fordybelse i et marked. Hvis jeg kunne være nogenlunde sikker på en forrentning på 9-10%, ja så var jeg da faret ud og låne en masse penge, da de kan lånes til en mindre rente. Når forrentingen skal være bedre end bankernes, er det oftest forbundet med risiko.
Aktier er mulighed. At man bruger tid på at lære markedet at kende. Det eneste spørgsmål du skal have fokus på er : hvad påvirker kursen? Udfra det kan man så handle, og tjene penge der er bedre end bankens rente. MEN, det kræver tid at følge med. Jeg har prøvet i perioder, men der har andet jeg meget hellere vil, og så ved jeg ikke nok om markedet, når der skal handles.
Daytrading med aktier, er også en mulighed. Her handler man aggressivt, og tjener penge på mindre marginer. Det kræver stor kapital, og meget tid.
I en investeringsforening, er det forskelligt, hvor lang tid de vil holde på pengene, Min erfaring er at forrentningen er bedre end bankernes.
Det bedste at placerer sine penge i fortiden, er nok mursten. Men det kræver måske lidt mere, end det der ligges til side hver måned
- Det er ikke "bare lige" at få en bedre forrentning. Det kræver nok at du investerer noget tid.