Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny konto i balancen - 'Skattekontoen'

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Hej Tonny,

tak for dit svar.

Jeg tror ikke at jeg vil koge mere suppe på dette.

Jeg dog stille større krav til nuværende og fremtidige klienter om at vi får styr på skatte kontoen.

Måske lige et sidste spørgsmål - hvad gør du med renter og gebyrer tilskrevet skattekontoen men ikke betalt? Øvrig gæld?

Mvh

Stig

Jep, jeg beder om adgang til skattekontoen samtidig med de øvrige relevante områder, som moms m.v..

Pålignede renter og gebyrer bogføres og afsættes som anden gæld.

Skattekontoen skal jo afstemmesm når man nu har en ekstern bekræftelse.

Tonny

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Jep, jeg beder om adgang til skattekontoen samtidig med de øvrige relevante områder, som moms m.v..

Pålignede renter og gebyrer bogføres og afsættes som anden gæld.

Skattekontoen skal jo afstemmesm når man nu har en ekstern bekræftelse.

Takker.

Jeg ville håbe, at der var flere af dine kollegaer, som gjorde det samme.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

enig - men er det ikke nemt bare at bede klienterne sætte skattekonto + / - til 0 så der aldrig står noget der ud over det udestånede der er i a skat, moms osv? Jeg mener rent bogføringsmæssigt er det vel som inden skattekontoen i princip bare. Jeg er med på skattekontoen kan ha fordele, men driller den er et 0 som loft vel ret nemt at administrere og noget en hver kan vælge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:41

Cookie - John Hannover:
enig - men er det ikke nemt bare at bede klienterne sætte skattekonto + / - til 0 så der aldrig står noget der ud over det udestånede der er i a skat, moms osv? Jeg mener rent bogføringsmæssigt er det vel som inden skattekontoen i princip bare. Jeg er med på skattekontoen kan ha fordele, men driller den er et 0 som loft vel ret nemt at administrere og noget en hver kan vælge

John, at sætte udbetalingsgrænsen til nul løser nogle problemer. Personligt havde jeg ved indførelsen af skattkontoen meget 'sjov' ud af denne hos klienter med negativ moms.

For mig at se er det store problem hos klienter, hvor det som Henrik udtrykker det sejler. De har ikke fået betalt moms mm. til tiden, betalingen af A-skat er blevet afvist af banken. Kort sagt skattekontoen går aldrig i nul.

Derfor vil jeg som sagt fremadrettet hjælpe med at holde styr på denne. Det kan bare være lidt svært at forklare en ny klient, at de skylde et antal tusinde kroner til SKAT fordi der ikke tidligere har været fokus på dette.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SWcotspain:
John, at sætte udbetalingsgrænsen til nul løser nogle problemer. Personligt havde jeg ved indførelsen af skattkontoen meget 'sjov' ud af denne hos klienter med negativ moms.
det er jeg helt med på. Jeg mener bare, at for folk der kører alt selv med dinero osv - så letter det en del at sætte grænsen for skattekonto til 0 og så iøvrigt naturligvis betale alt til tiden - så har man en "bankkonto" mindre at bogføre- De som ikke får betalt af den ene eller anden grund vil jo ha den konto uanset hvad er jeg enig i, så forslaget er kun til de som altid betaler skat og moms til tiden

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 01:01

Cookie - John Hannover:
betale alt til tiden - så har man en "bankkonto" mindre at bogføre- De som ikke får betalt af den ene eller anden grund vil jo ha den konto uanset hvad er jeg enig i, så forslaget er kun til de som altid betaler skat og moms til tiden

hørt!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)