Hej Jeg er blevet afkrævet på 250 kroner for en afvist PBS betaling. Fejlen sker idet at jeg har solgt bilen over i et andet selskab, og dermed stoppede jeg også med at indbetale penge til den konto, hvor ydelsen normalt blev opkrævet på. Jeg fik dog ikke flyttet PBS aftalen over til den nye konto. Det resulterede selvfølgelig i, at her den 1. februar blev den månedlige opkrævning fra leasingselskabet afvist, da der ingen penge stod på kontoen. Jeg modtager derfor en rykker ca. en uges tid efter, hvor jeg bedes indbetale beløbet, plus 150,- kroner i rykkergebyr. Jeg indbetaler beløbet dagen efter og tror sagen er ude af verden. Men 3-4 dage efter igen kommer et nyt brev fra leasingselskabet, hvor de udover de 150,- kroner i rykkergebyr også opkræver et gebyr på 250 for en afvist PBS indbetaling? Må man godt det? - Jeg tænker bare at alternativt havde jeg lavet en manuel indbetaling, hver måned, som kun havde udløst rykkergebyret, hvorfor skal det koste ekstra, at det er en afvist PBS indbetaling? /Simon |
Ja - hvis det fremgår af deres gebyroversigt.