Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner 2014 - til de skrappe SEO'er :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, lige et hurtigt spørgsmål til de skrappe SEO'er ang. køb af domænenavn.

Skal man i 2014 gå efter et præcise match eller et forklarende domæne.

Eksempel:

Hvis jeg vil sælge biler så er alle biler.dk domæner jo taget.

Men hvis jeg så har muligheden for at vælge eks. autoer.dk ( hvor der er OK søgning på ), eller købenbilher.dk ( hvor der er langt færre præcise match, men det er af en mere forklarende karakter ), hvad bør man så vælge ?  :) 

God dag til alle jer som ryger ind på tråden.

Mvh 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mht. SEO så er domænenavnet bare én faktor som har betydning. Du kan justere på andre faktorer hvis domænenavnet ikke er optimalt. Det er bedre at fokusere på hele spektret istedet for bare at holde fokus på én ting.

Du kan sagtens ranke højere på 2B81A50D-445E-4323-AD3B-B9F46DE23C0D.dk end autoer.dk hvis det gøres rigtigt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 13:35

Ja, jeg er klar over at der vil komme en masse SEO arbejde sidenhen, men jeg er pt. i den situation at jeg skal til at købe domænet, og skabe mig det bedst mulige udgangspunkt, så derfor er jeg interesseret i hvad jeg skal gøre i den given situation ? :)

Mvh 

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 13:56

Jeg kan kun sige at domænenavn ikke er det mest vigtige når det kommer til seo. Self, er det en fordel at have en som biler.dk som matcher meget med det du laver, men det er arbejdet bag seo der gør den store forskel.

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Du bør vælge et unikt domænenavn, som ikke let forveksles med andre, samt lave seo-optimerede url'er og kvalitet indhold fra start. 

Eksempel: www.zuno.dk/biler/

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 14:14

OK, så undersiderne er altså af lige så stor betydning som hovedsiden.

Umiddelbart ville jeg jo ha troede at det ville være en fordel at ha en underside som hed eks: autoer.dk/biler, fremfor Zuno.dk/biler, fordi mit

hoveddomæne så også ville relaterede til det indhold som jeg har på siden + plus at der er en del der søger på "autoer" men nok ingen der søger på "Zuno", og det ville skabe noget gratis trafik, eller er det et forældet syn på det ? 

Mvh 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:17

Balodis:
hoveddomæne så også ville relaterede til det indhold som jeg har på siden + plus at der er en del der søger på "autoer" men nok ingen der søger på "Zuno", og det ville skabe noget gratis trafik, eller er det et forældet syn på det ? 

Det var i gamle dage... nu er der mange der går ind på eks. Google og søger derinde fra.

Mht. domænenavne så tænk på Amino.dk, Jubii.dk, Yahoo.dk osv... de siger intet om indholdet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 14:23

Som de andre også skriver, så lad for guds skyld være at tage udgangspunkt i at dit domæne skal være et EMD. Det har HØJST en lillebitte betydning i forhold til placeringer i Google.

Det vigtigste er at gøre op med dig selv HVAD du vil med din side, og hvad de besøgende skal have ud af siden. Her er nogle eksempler:

Eksempel 1:

Du vil gerne opbygge en side med oplysninger om bilmodeller siden 1960'erne: bilenshistorie.dk

Eksempel 2:

Du vil gerne opbygge en købs/salgs portal til biler og autoudstyr: bilersælges.dk + bilersaelges.dk (hvor alt skal pege på 'ae'-domænet med en 301 redirect)

Jeg håber det giver mening. Det vigtige er at domænet skal være nemt at huske og nemt at udtale - så sikre du flere tilbagevendende besøgende

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)