Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

menu der kan indexeres i google

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en menu på min hjemmeside der er javascriptbaseret, og det kan google jo ikke indexere, så mit sprørgsmål er om nogen kender en lignende menu rent designmæssigt, der kan indexeres af google ??

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:07

I stedet for at bruge en masse krudt på det, så lav istedet et sitemap på dit site og lav en ganske almindelig a href link til dette, så skal Google nok få indekseret dine sider.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 15:28

okay har lavet en spider-map.html som ses her :

http://www.komsikomsa.dk/spider-map.html

jeg linker til den med dette link, dog skjult på forsiden :

hvor jeg har:

.btnLnk {
 display: none;
}

<span class="btnLnk"><a href="spider-map.html" title="oversigt over sider på KomsiKomsa, så du nemt kan se hvilke fordele der er hvis du vil finde en partner til dans, date, elsker, gå i byen venner, kortmakker, træningsmakker osv. - spider-map.html">spider-map</a></span>

Er det det samme som et sitemap eller hvad er forskellen ???

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:10

Dit spider-map er for såvidt okay, men hvorfor ikke lægge den ind i samme design som selve siden og linke til den fra menuen, så dine andre besøgende også kan få glæde af den? Brug noscript-fremgangsmåden som beskrevet i en anden tråd. Kan dit administrationssystem bag websitet ikke automatisk generere et sitemap, så tilføjelser og nye sider automatisk kommer med?

Vi har på flere løsninger brugt samme menu som dig og de er fint blevet indekseret af søgemaskinerne, ved at placere de enkelte menulinks i noscript-tagget.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:11

En mulighed er selvfølgelig også et Google Sitemap, men det bør være en sekundær løsning, da det primære må være at søgerobotterne kan indeksere dit site uden problemer.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 10:32

Hej

Du kan nemt også blot lave en menu som Google kan læse. Det er klart den bedste løsning da det således giver links på kryds og tværs fra alle dine undersider i stedet for kun fra et enkelt sitemap. Men lidt HTML/CSS kundskaber og noget snedig JavaScript så er du godt kørende. Tag et kig Alistapart's artikel om emnet eller på en af mine implementeringer af dette.

Håber det kan være til hjælp. 

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 13:06

Moskjær

Min spider-map.html og et google sitemap er det ikke det samme, hvis ikke hvad er så forskellen, begge er vel bare en oversigt over sider.. ??

Jo jeg vil også gøre den synlig for brugerne, skal bare lige have gjort plads til det.

Vil iøvrigt prøve det med noscript-tagget.

Martin

Jo ville da være godt med en menu som google kan indexere, må prøve at finde ud af det.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 13:22

Ja, begge er en oversigt over sider, men Google giver bl.a. mulighed for at man kan sende dem en XML-fil med en oversigt over sine sider, hvorefter de gennemgår listen indenfor kort tid. Du kan læse mere om det hos Google-webmasterværktøjer. Google Sitemap bør dog være løsning #2, hvor det mest optimale er at gøre menuen søgemaskinevenlig, som Martin også nævner.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 13:38

Er det så ligeså godt at lave en javascriptmenu med tilhørende noscript tags, som at lave en menu der ikke er i javascript og dermed undgå noscript tags ??

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 14:00

Ser vi på det rent SEO-mæssigt, så vil en ikke-javascript menu altid være at foretrække frem for en javascript-menu, alene af den grund at en ikke-javascript menu er lettere at indeksere og fortolke for søgemaskinerne.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)