Nu er jeg også blevet sur på en vis bank. Hvis jeg går til et andet pengeinstitut med vore lønkonti og budgetkonto (jeg skriver som privatperson), kan de så, i galskab og som hævn, opsige det pantebrev de har i huset til fuld indfrielse her og nu?
Det bør fremgå af pantebrevet - hvad opsigelsesbetingelserne er, så check det - for ja, hvis det kan opsiges, så kan de jo gøre det, ud fra at de mener deres risiko er øget hvis du holder op med at betale og ikke længere har dine konti der. Check nøje hvad der står i pangebrevet elle få en revisor til at se ind
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg må så forudse at de gør det af de grunde du nævner. At "sælge" et pantebrev til en anden bank nu om dage, kan sikkert blive op ad bakke, så faktisk står jeg nok bedst ved at æde min galde, smile og se glad ud?
Jeg /vi har et månedligt budgetoverskud (ikke rådighedsbeløb, men reelt overskud) på knapt 10.000). Jeg vil gerne fremskynde en større anskaffelse og forespurgte om en kassekredit med afvikling over tre måneder, for at jævne det hele lidt ud, men svaret var nej.
Jeg er fordelskunde, alle faste udgifter kører over PBS og vort fuldt opdaterede budget ligger i netbanken. M.a.o.: De kender vores økonomi ned til mindste detalje og alligevel giver de afslag.
Om jeg fatter hvad den banks strategi er. Det er jo velkendt at de har mistet tusinder af privatkunder, men oprydningen i porteføljen af privatkunder er åbenbart uændret.