Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket slags firma kan jeg starte u/15 og uden CVR?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder, kunne jeg virkelig godt tænke mig at komme i gang med at arbejde som selvstændig.

Problemet er jeg ikke kan finde noget jeg kan starte, uden forældres medvirken. Hverken dropshipping eller alm. hjemmeside.

Jeg ved godt jeg højst må omsætte for 50.000 kroner om året uden CVR. Dog ved jeg ikke hvilke slags valgmuligheder jeg har her.

Derfor må i meget gerne komme med gode ideer til hvad jeg kan starte. 

P.s. jeg er ikke god til noget med design, eller indenfor noget i den kategori.

Mvh. Frederik

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ingen der kan hjælpe med nogle ideer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

dit problem er vel, at du som umyndig ikke kan indgå bindende aftaler, så hvem skulle ville være dropshipping leverandør til dig, og ville kunderne turde købe varer fra en hjemmeside, når du ikke kunne retsforfølges for aftaler du indgik, og måske ikke levede op til returret

Jeg siger IKKE at du ville snyde nogen, bare at når man ikke er myndig, så er det ikke let at handle og sælge fysiske varer. Hvad der nok er lettere er at udføre ydelser = hjælpe nogen med noget IT, eller havearbejde eller anden service, hvor der betales efter endt ydelse - og det kan man jo godt gøre via hjemmeside. Ellers tror jeg du er nødt til at få dispensation fra statsamtet, for at kunne drive noget der sælger varer - For at få CVR skal du først blive 15 og så kan du søge dispensation via statsamtet, læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

frede99:

Ingen der kan hjælpe med nogle ideer?

Du kan starte som seo-tekstforfatter.

Du kan f.eks. tilbyder 300 ord, 500 ord, 1000 ord og 2000 ord tekster med lav research til f.eks. 10 øre pr. ord.

Domænet juniorwriter.dk er ledigt.

---

Hvis du vil i gang med en pæn hjemmeside med online bestilling, kan jeg hjælpe dig mod du skriver X tekster for mig.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 12:18

Hej John det har du nok ret i :( Problemet er jeg ikke kender nogle som har brug for hjælp i nærheden, hverken naboer eller bekendte.

Karsten Sønderup Hansen:

Du kan starte som seo-tekstforfatter.

Du kan f.eks. tilbyder 300 ord, 500 ord, 1000 ord og 2000 ord tekster med lav research til f.eks. 10 øre pr. ord.

Domænet juniorwriter.dk er ledigt.

Men hvordan kommer jeg igang med dette? Har ikke prøvet det før og syntes det lyder rimelig anstændigt... http://www.tekstsprutten.dk/seo-tekstforfatter 

Så har du nogle eksempler på hvordan det foregår?

Mvh. Frederik

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Plzz det vil betyde meget for mig :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

En seo-tekst er en tekst om et bestemt emne, hvor et søgeord indgår ofte i teksten.

Eksempel: En hvidevarerbutik vil have interesse i at købe tekster, hvor søgeordet fryser indgår. Denne tekst uploader hvidevarerbutikken på en blog og laver et link fra teksten til deres hjemmeside. (indgående links er god seo).

---

Du tilbyder dermed at skrive tekster for virksomheder, som de kan bruge i deres linkbuilding.

Du kan markedsføre dig selv på en hjemmeside, hvor du kan skrive et par tekster som reference og eventuelt tegne et plus abonnement her på amino og lave tilbud på seo-tekster.

Da du er ung kan du tilbyde at skrive tekster til lave priser.

---

Med andre ord: Du bliver betalt for at skrive "dansk stil".Smile

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 22:35

Tak Karsten for svar igen :-) 

Er det ikke ret svært at lave en ordentlig ''dansk stil'' omkring f.eks. fryser? 

F.eks på denne måde:

Denne Bosch fryser har energi A++ og er derfor super god til at opbevare maden i længere tid. fryseren kan fryse alt fra -1 til -20 grader og det tager kun 2 timer fra fryseren er sat i stikket til den virker...

(Og skal man så bare rose f.eks. denne bosch fryser til skyerne eller er det mere blandede frysere og forskelle på f.eks. fryseskab og kummefryser?)

Ellers virker det som en ret smart og effektiv måde at gøre det på.

Hvilken slags hjemmeside kan du give et eksempel på det er muligt? Amino Plus ser ud til at være smart, men da jeg ikke kan bruge penge på det uden min forældre vil se det, er det desværre ikke muligt :-(

Har - som du nok kan læse - ikke forstand på dette overhovedet, derfor er jeg meget i tvivl hvordan det skal gøres rigtigt, så virksomheder ikke kontakter mig og jeg laver en ubrugelig tekst...

Mvh. Frederik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)