Vi har fået tilbudt et foreløbigt Europæisk agentur for et amerikansk produkt. Produktet er et niche produkt, og er forholdvis dyrt at fragte til Danmark. Derfor tænkte jeg, om det er muligt at få min leverandør at levere direkte til slutbrugeren (dropship) - fx. til England eller Tyskland. Dvs. at varen aldrig fysisk kommer til Danmark.
Er dette muligt ? Her tænker jeg særligt på importmoms m.m.
Nej - produktet er nok ikke dyrere at sende til DK end til fx. Tyskland. Men min tanke var, at hvis det var muligt at sende direkte til køber, ville det gøre de samlede fragt omkostningerne lavere.
For hvis jeg først tager produktet på lager i DK (fragt USA til DK), for siden at send til fx. Tyskland (fragt DK til DE) kommer der dobbelt fragt oveni produktprisen til slut bruger.
Men da min leverandør er udenfor EU, vil det selvfølgeligt komplicere processen mht. told og moms.
For hvis jeg først tager produktet på lager i DK (fragt USA til DK), for siden at send til fx. Tyskland (fragt DK til DE) kommer der dobbelt fragt oveni produktprisen til slut bruger.
Ikke nødvendigvis for fragtpriser handsler om hvor meget gods du sender pr. gang. Så hjemtager du flere enheder ad gangen fra US til dit lager vil fragtprisen pr. enhed nok blive langt billigere end hvis den blev sendt direkte til kunden fra USA.