Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mener at jeg har den gode idé. Nu skal de "bare" realiseres og sælges verden over.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hørsholm
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har siden i sommers gået rundt og bygget på en idé jeg mener der skal gøres noget ved. konceptet, og produktet er blevet (i mit hoved kun) blevet ændret en del gange, faktisk har jeg på det sidste fået ondt i hovedt af den (den vil så gerne ud og blive realiseretWink 

Mit produkt er et program som skal gøre livet for private investorer og børshandlere at træffe beslutninger som har stor indflydelse på deres samlede afkast. Jeg er selv børshandler helt ind til benet og har både tjent og tabt en hel del på børsen, ergo jeg ved hvad jeg snakker om. 

Programmet skal primært fokuseres til tablets. 

Min udfordring er nu, at jeg kan ikke lave programmet selv, fordi jeg ikke aner noget om programmering.

Jeg er 19 år, studerer på HHX på 3. år, og har et fast job. Så handler jeg på børsen fordi jeg syntes at det er sjovt, men skam også for at tjene penge, det startede med at jeg var arbejdsløs i lang tid, og ikke kunne få job fordi jeg var ved at blive 18 år, så selv netto bilka og de andre var ikke interesseret i mig. Konsekvensen var at jeg tog hele min opsparing, kiggede rundt på nettet, hvor jeg faldt for Lars Tvedes bog: Børshandlends psykologi, den købte jeg, åbnede en konto i saxobank, og drønede derudaf. (Man skal ikke bare snakke om det, man skal gøre det) 

Det jeg vil blive rigtig glad for, er at i aminoer herinde vil fortælle mig hvad der er smartest for mig. Er det at jeg selv lærer at programmere hvis det er besværet værd?, eller skal jeg partne mig med en programmør? ... som i nok kan fornemme så kan jeg ikke rive flere 100.000 ud af et års budget og betale en freelance programmør til at klare programmeringen. 

Hvis i vil i kontakt med mig, er i velkommen til at tilføje mig på linkedin (kasper kongshøj) 

På forhånd tak for jeres henvendelser. 

Mvh. Kasper :-) 

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Min holdning er, at en virksomhed altid bør bestræbe sig på, at finde 'bedste mand til jobbet' inden for de økonomiske rammer man nu engang har til rådighed.

Hvis du aldrig har programmeret før, tror jeg ikke umiddelbart det er bedste løsning, at du kaster dig over at lære dette. Det vil i alt fald nok tage en del tid.

Hvis du heller ikke har masser af penge at putte i projektet, så er det nok heller ikke en vej, at købe sig til programmeringen - og du risikerer sikkert hurtigt at løbe tør for kapital.

Men, hvad med at søge efter en partner? En der er dygtig til at programmere, en som du kan samarbejde med (har god kemi med) og en som tror på projektet og synes det kunne være sjovt at udvikle det sammen med dig. Så kan I begge arbejde gratis på projektet til en start (og måske hver især putte lidt penge ind til de udgifter arbejdet måtte kræve) for så senere at kunne sælge programmet og forhåbentlig bygge en god virksomhed ud af dette. Du må så tilbyde en ejerandel i virksomheden - nok 50/50.

Det tror jeg må være måden...

Hilsen Jesper

Fra Hørsholm
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hr. Nørly, tak for din interesse. 

Jeg har også tænkt meget over det før jeg skrev indlægget herinde. Men følte lige at vil ha andre vinkel på det, for jeg ved at jeg bestemt ikke er klog på iværksætteri ift. folk herinde. Men jeg har en gigantisk lyst til at starte og drive noget selv. Som nævnt før, så langt om længe har jeg et produkt som jeg endnu ikke har set nogen steder. 

Jeg vurderer at et partnerskab bestemt ikke er det dummeste valg, som jeg ser det, så giver det flere fordele 

1) udvidet netværk

2) 48 timer i døgnet istedet for 24

3) mulighed for sparring, og få en andens synspunkt på tingene. 

4) hvis man når sine mål, så bliver delt med en anden person. Jeg undværer gerne halvdele af fortjenesten for dette. 

Men Jesper, ved du hvor man kan komme i kontakt med programmører henne? .. er der en smart metode, eller er det bare at klø på og starte med at skrive til folk herinde for eksempel?

mvh Kasper 

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan prøve på amino freelancer. Bruger selv den løsning her

i opstartsfsen.

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Amino Freelancer er en udmærket ide.

Og du kan sikkert også supplere med et opslag i denne debat kategori vi er i nu, som jo også omhandler samarbejdspartnere :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan eventuelt se om du kan finde en partner på et af de forums der er på nettet, der omhandler programmering. De må også nogle gange mangle den kommercielle del som partner og jeg tror du kan have en god chance for at få en med på vognen.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

K Hansen:
Mit produkt er et program som skal gøre livet for private investorer og børshandlere at træffe beslutninger som har stor indflydelse på deres samlede afkast

Har du læst om børsrobotten, måske er dit projekt at sammenligne med dette ?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Til jer alle: tak for jeres imputs, det er fedt at i vil hjælpe lidt til uanset om det kan bruges eller ej :-) 
- Juul: jeg har godt læst om det, og min kommentar er, at det der minder mig om LTCM som var en hedge fund som lavede det samme som Erik har gang i, det var nogle af den gang (1990'erne) wall streets bedste økonomer og matematikere der stod bag det. Fonden gearede sine investeringer hårdt, og slog markedet i de første 4 år. På et år tabte "de kloge" drenge 4,6 milliarder på 3 måneder. 

Mit program, skal henvende sig til de investere og handlere som handler manuelt på børsen, altså laver der transaktioner over nettet. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)