Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International webshop - Moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er ny her på amino men håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har planer om at starte en webshop som skal sælge til alle lande i verden, det der skal sælges er digitalt så der er ikke noget med forsendelse, som shopping cart bruger jeg nok bare OScommerce eller noget i den stil men som checkout ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre. Mit problem er at jeg kan ikke rigtigt kan se hvordan man styre momsen. Der jo skal sælges til en række forskellige grupper:

Eu firmaer
Eu privat personer
"udland" privatpersoner
"udland" firmaer

Firmaer der er i EU skal der moms på, privat person i EU er jeg ikke sikker på, og alt til "udland" er der vel ikke moms på.

Så er der nogen der kender reglerne?
Og er der nogen der kender et shoppingcart/checkout system som kan styre dette automatisk?

Håber der er nogen der kan hjælpe

/Thomas

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:04

Hej Thomas.

Det tekniske kan jeg ikke rigtigt hjælpe dig med, men jeg vil lige huske dig på prisforskellene i EU (og resten af verden for den sags skyld). Pga. bl.a. moms, konkurrrence og andre ting, vil prisen på den samme vare variere i de forskellige lande du sælger til. Der kan derfor måske forekomme nogle kunder der vil prøve at købe produkterne i andre lande end deres egne til billigere priser. Der har været lidt snak omkring emnet i forbindelse med iTunes, da disses priser ikke er ens i alle lande. I DK koster en sang som regel 8 kr. mens jeg mener at den i Spanien koster 6,5 kr. - men da det jo er over nettet er det lidt diffust. Derfor tjekker iTunes hvor din computer er henne i verden for at finde ud af hvilken pris den skal vise (igen, på en eller anden teknisk måde som jeg ikke forstår noget af). Man kan altså i DK kun købe sangen til 8,- og ikke til 6,5 som i Spanien??

Så det jeg bare vil med alt dette, er altså at du skal nok få tjekket med en revisor hvilker regler der er for moms og ikke mindst for prisforskelle på nettet? Håber du finder det tekniske der skal til for at lave en god shop worldwide...

/J.

Tilmeldt 29. Sep 07
Skrevet kl. 13:17

Ja, det er også noget jeg selv har tænkt på, og også er træt af når jeg selv handler online. Håber på at løse det ved at prisen er ens for alle, så prisen for "udland" er 100euro og prisen for "eu" er 100euro hvoraf de 20 euro er moms. Går selvfølgelig ud over mig men vil heller sætte prisen en smule højere og så undgå forvirring og ulige priser.

Håber så bare shoppingcart/checkout kan håndtere dette!

/Thomas

Tilmeldt 29. Sep 07
Skrevet kl. 10:37

Jeg har undersøgt tingene lidt nærmere og har snakket med SKAT.

Privat personer i EU - 25% moms
Ikke moms registreret virksomheder i EU - 25% moms
Moms registreret virksomhedere i EU - momsfrit (man skal dog havde virksomhedens moms nummer og oplyse den på sin faktura, og opgive salget med listesystemet)
Udland - momsfrit

Jeg har dog ikke fundet nogen teknisk løsning til dette endnu, så hvis der er nogen der har nogen gode ideer høre jeg stadig gerne fra jer :)

/Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)