Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i sverige datter selskab i danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig. Jeg har et enkeltmandsfirma i Dk, og kunne godt tænke mig at have hovedkontor i sverige så jeg ikke skal betale den høje moms i danmark, og så stadig være bosat i dk, uden og skal til at flytte adr osv.

Og er der nogle der kender en god revisor i sverige som eventuelt kan dansk.

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07

Der kan sagtens være danske revisorer som har svensk baggrund også, specielt kan du vælge et af de store selskaber Deloitte, E&Y som har kontorer på begge sider af broen eller søg www.agera.dk efter en revisor med viden om sverige

Umiddelbart lyder det lidt problematisk og svensk standard moms er jo også 25% men mindre for visse specielle ting som kan være dit område + hvis driftsstedet er DK og salget er i DK får du jo hurtigt dansk moms og du skal til at stifte selskab i en eller anden form i sverige, så om det er helt gennemtænkt til formålet ved jeg ikke. Det kunne en time med en revisor nok hurtigt afklare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 12:21

Hej Jalal

Som John siger er momsen jo også 25% pct i Sverige på langt de fleste varer.

Og hvis det er B2B-salg er det jo ligegyldigt.

Vi kan hjælpe dig med at finde en svensk revisor gennem Ageras svenske service: www.ageras.se

Det er et projekt af Amino.

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Skrevet kl. 16:06

Hej John, tak for svar.

Jeg havde ellers troet at momsen i Sverige ligger på 12%.. Det vil sige der ikke er nogle penge at spare ved at have virksomhed i sverige, også selvom jeg køber mine vare i Sverige og sælger i DK?? 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:09

Sverige har differentieret moms, så det kan sagtens være at du kan sælge varer med en lavere momsfrist når det er B2C.

Hvad er det du vil sælge?

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Skrevet kl. 16:15

Ok det skal jeg lige have undersøgt..  Detjeg vil sælge er div. emballager fra poser til pizzabakker m.m

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:17

Men emballage er vel B2B-salg. Og så er der alligevel ikke moms på, hvis du sælger til danske kunder fra Sverige. Og sælger du fra DK, så er der jo fuld fradragsret for momsen. Så er hele denne konstruktion ikke ligegyldig? :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Skrevet kl. 16:22

Forstår ikke helt meningen med B2B. Og vil det sige at det godt kan betale sig at have virksomhed i Sverige??

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:32

At du sælger til andre virksomheder. Går ikke ud fra at der er nogen der køber stort ind af poser og pizzabakker som privat.

Disse virksomheder kan jo så trække momsen fra, og på den måde er det ligegyldigt om momsen er 12% eller 25% da de får pengene tilbage af SKAT.

Hvis du sælger fra DK: Du sælger pizzabakker for 4.000 kr. excl. moms på 25%. Dvs. at du opkræver 5.000 kr. Du betaler de 1.000 kr. til SKAT og den virksomhed der har købt pizzabakkerne får 1.000 kr. tilbage fra SKAT. På den måde er virksomhedens endelige udgift kun de 4.000 kr.

Hvis du sælger fra Sverige: Du sælger pizzabakker for 4.000 kr. Men da der er tale om EU-salg, er der ikke moms på. Derfor skal virksomheden kun afregne 4.000 kr. til dig - men altså alligevel en udgift på 4.000 kr.

Det samlede regnestykke er altså det samme, uanset om du sælger fra Danmark eller Sverige - FORUDSAT at du sælger til andre virksomheder. Private får selvsagt ikke momsen refunderet.

Fra København
Tilmeldt 2. Apr 13
Skrevet kl. 16:39

Okay det forstår jeg godt nu, det kan så ikke betale sig :) men du skal have tak for din hjælp :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)