Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - bogføring af frokost

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne ikke finde en konto til bogføring af frokost for medarbejdere? Hvad foreslår i? (Er lige startet med at bruge Dinero)

Dbh

Benjamin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31

Det er jo en personaleudgift men dine medarbejdere skal beskattes af frokost med mindre de betaler for den med vist nok 20 kr af beskattede penge som jeg husker det og så skal du beregne salgsmoms af de 20 kr mod så at ha fradrag for varerne du bruger til det. Ellers skal de beskattes af fri frokost og jeg mener også der så er regler for ikke fuld moms på indkøb i så fald. I personligt selskab må du ikke trække noget fra for bespisning af ejerne som jeg også husker det

jeg ville tale med en revisor og lave egen konto under personaleomk til det hvis du absolut vil gøre sådan. Normalt skal man jo selv betale for sin alm mad, men kantine ordning kan skam fungere godt, bare du overholder alle regler, så tal med revisor

vh john h

Tilmeldt 27. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:33

Hej John,

Tak for svar, det er måske mig som ikke har forklaret mig ordenligt.

Det er frokost foretaget af undertegnede og anden partner, jeg skal bare sikre mig det bliver korrekt bogført.

Der burde være en konto i Dinero hvoraf den regner det korrekte fradrag (12,5 % ? )

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44

Ja jeg mener bestemt der er konto for 1/4 moms so jeg lige husker det ef ikke halv, hedder nok noget med restauration , gemmemse kontoplan

der er stadigt sådan at hvis det er jer selv som ejere af i/s er der ikke fradrag for en frokost normalt men er det dig og en ekstern der har haft forretningsmøde,så er der tale om 1/4 moms og så skal du når året slutter lave skattekorrektion da der kun er 25% skattefradrag for bespisning med forretningsforbindelser, så du skal lægge 75% af beløbet på igen når du korrigerer fra drift til skat

vh

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 17:56

Hej Benjamin

Du skal samtidig huske, at deltagere skal underskrive bilaget!!. Ellers kan bilaget ikke indgå i bogholderiet. Det er utroligt, at man skal afklædes sådan.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

Det er nu nok et overkill. Det skal fremgå formål, deltagere, men de eksterne skal ikke underskrive noget og behøver ikke se regningen

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Ja jeg mener bestemt der er konto for 1/4 moms so jeg lige husker det ef ikke halv, hedder nok noget med restauration , gemmemse kontoplan

der er stadigt sådan at hvis det er jer selv som ejere af i/s er der ikke fradrag for en frokost normalt men er det dig og en ekstern der har haft forretningsmøde,så er der tale om 1/4 moms og så skal du når året slutter lave skattekorrektion da der kun er 25% skattefradrag for bespisning med forretningsforbindelser, så du skal lægge 75% af beløbet på igen når du korrigerer fra drift til skat

vh

Enig JohnYes

Jeg vil dog også ud fra de beskedne oplysninger mene, at der overhovedet ikke fradrag for denne omkostning, idet den må anses som værende privat.

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 08:30

Cookie - John Hannover:

Det er nu nok et overkill. Det skal fremgå formål, deltagere, men de eksterne skal ikke underskrive noget og behøver ikke se regningen

vh

Så er der åbenbart forskel.

Den jeg havde revisor på, var det et krav, at deltagere skulle sætte autograf, eller ingen fradrag!!.

Og det samme gælder mine leverandører fra Holland. Under en messe skiftedes vi til at betale middag og jeg skulle skrive på hans og han på mine.

Derfor betaler jeg alt dette af egen lomme, så kan deltagerne ikke se om der evt. er en aftale med leverandøren.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34

Det er din revisor som er gal på den. Johns svar er i overensstemmelse med SKATs retningslinier.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:55

BeaverIT - Benjamin:

Hej,

Jeg kunne ikke finde en konto til bogføring af frokost for medarbejdere? Hvad foreslår i? (Er lige startet med at bruge Dinero)

Dbh

Benjamin

Hej Benjamin.

Brug konto 4110 

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)