Det er jo en personaleudgift men dine medarbejdere skal beskattes af frokost med mindre de betaler for den med vist nok 20 kr af beskattede penge som jeg husker det og så skal du beregne salgsmoms af de 20 kr mod så at ha fradrag for varerne du bruger til det. Ellers skal de beskattes af fri frokost og jeg mener også der så er regler for ikke fuld moms på indkøb i så fald. I personligt selskab må du ikke trække noget fra for bespisning af ejerne som jeg også husker det
jeg ville tale med en revisor og lave egen konto under personaleomk til det hvis du absolut vil gøre sådan. Normalt skal man jo selv betale for sin alm mad, men kantine ordning kan skam fungere godt, bare du overholder alle regler, så tal med revisor
Ja jeg mener bestemt der er konto for 1/4 moms so jeg lige husker det ef ikke halv, hedder nok noget med restauration , gemmemse kontoplan
der er stadigt sådan at hvis det er jer selv som ejere af i/s er der ikke fradrag for en frokost normalt men er det dig og en ekstern der har haft forretningsmøde,så er der tale om 1/4 moms og så skal du når året slutter lave skattekorrektion da der kun er 25% skattefradrag for bespisning med forretningsforbindelser, så du skal lægge 75% af beløbet på igen når du korrigerer fra drift til skat
Du skal samtidig huske, at deltagere skal underskrive bilaget!!. Ellers kan bilaget ikke indgå i bogholderiet. Det er utroligt, at man skal afklædes sådan.
Ja jeg mener bestemt der er konto for 1/4 moms so jeg lige husker det ef ikke halv, hedder nok noget med restauration , gemmemse kontoplan
der er stadigt sådan at hvis det er jer selv som ejere af i/s er der ikke fradrag for en frokost normalt men er det dig og en ekstern der har haft forretningsmøde,så er der tale om 1/4 moms og så skal du når året slutter lave skattekorrektion da der kun er 25% skattefradrag for bespisning med forretningsforbindelser, så du skal lægge 75% af beløbet på igen når du korrigerer fra drift til skat
vh
Enig John
Jeg vil dog også ud fra de beskedne oplysninger mene, at der overhovedet ikke fradrag for denne omkostning, idet den må anses som værende privat.