Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS som holdingselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer, 

Jeg har et spørgsmål til et IVS, som skal fungere som et holdingselskab. Fra det nye IVS skal der investeres i en anden virksomhed, som der fåes anparter i. Jeg har et par spørgsmål vedrørende oprettelsesprocessen. Stiftelsesdokument samt vedtægter er klar og oprettelsen på virk.dk er i gang. Skal det påføres nogle steder, at IVS vil blive brugt som holdingselskab? Er der nogle speciale forhold, som man skal være opmærksom på? 

Her kommet et opfølgende spørgsmål. Tænkt eksempel: Jeg stifter IVS med 1 kr. men skal om 2-3 måneder indskyde mellem 10.000-20.000 for at lave investeringen. Kan de overføres direkte i selskabet eller skal kapitalforhøjelsen indberettes på virk.dk? Vil det koste et gebyr, at stifte til 1 kr. og senere indskyde mellem 10.000 og 20.000?

Jeg håber det giver mening. Ellers uddyber jeg meget gerne.

Mvh.

Anders

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør registreres som holding og afhængigt af hvad det skal arbejde med, som finansielt selskab og måske så uden moms. Det er da lettest allerede fra start at ha kapitalen inde hvis det skal være spm anpartskapital, ellers kan du låne selskabet penge til markedsrente

husk du har krav på ejer i selskab at ha arbejdsskadeforsikring også selv om du kun er dig selc

vh john

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)