Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsbeløb fra Tyskand og USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hver måned har vi nogle køb, der inkluderer henholdsvis tysk og amerikansk moms

Hvordan bogfører jeg disse? 

Er det EU-erhvervelser (rubrik A-varer) samt varekøb verden? Jeg har lidt svært ved at gennemskue dette, da momsen jo svinger fra land til land både indenfor og udenfor EU? Jeg anvender Dinero, og kan ikke andre valgmuligheder? 

På forhånd mange tak 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Når du handler i EU, så husk at oplys dit danske moms nummer, så de kan frætrække momsen.
Der skal nemlig ikke være moms på.

Dbh Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34

Frederlk:
Er det EU-erhvervelser (rubrik A-varer) samt varekøb verden? Jeg har lidt svært ved at gennemskue dette, da momsen jo svinger fra land til land både indenfor og udenfor EU? Jeg anvender Dinero, og kan ikke andre valgmuligheder? 
ja det er det og så bogfører Dinero automatisk importmoms som du kan se HER I LINK 

Du burde ikke ha tysk eller amerikansk moms på når du køber som virksomhed og giver dem dit moms nummer (cvr nr med DK foran) men enten må du bede om en kredit nota og ny regning uden moms, eller også må du bare taste hele beløbet og glemme alt om at der var moms på. Du kan ikke fradrage den udenlandske moms. Hvis momsen overstiger 50 euro per land må du desværre tage den af for så har du heller ikke udgiftsfradrag for den, da det rent faktisk bare er fordi du ikke har sørget for at få en korrekt faktura

Du bogfører så hele beløbet og lægger ved årsafslutning den moms som du ikke sørgede for at få retur fra udlandet til dit resultat til skat.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)