Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Data mining/Market reserach (indsamling af data)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er en økonomi-studerende som har en interesse for at lave markedsanalyse. Jeg er helt tosset med at sidde og analysere data, og har også haft et firma ved siden af min uddannelse hvor vi har udført en håndfuld af de gode gammeldags spørgeskema-undersøgelser på papir.

De redskaber jeg har brugt indtil videre er Google Docs og så Microsoft excel med forskellige statistik plugins. 

>> Mit spørgsmål går på, om nogle her inde kender nogle blogs, og nogle flere redskaber som kan hjælpe mig med at indsamle data fra forskellige websites?

Det problem jeg oftest står overfor er at jeg ved hvor dataene ligger, men at det er UTROLIG tidskrævende at få dem indsamlet i eks. Excel.
Helt konkret er jeg måske interesseret i at kunne udvikle nogle scrips(?) som kan hjælpe mig med at foretage den samme (copy-paste) handling flere hundrede gange, så jeg kan samle det hele i excel og så køre noget analyse på det. 

Jeg forventer ikke at der er nogen der kan hjælpe mig med noget så specifikt som det her, men jeg ville blive SUPER glad hvis der var Smile

Ha' en god dag!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)