Hej Alle. Hvis man ønsker at lukke sin virksomhed, hvad gør man så med løbende kunder der skal have sendt deres pakker retur? |
Først og fremmest må man vel vente de 14 dages fri retur ret uden at udsende varer, så den del er overstået på ordentlig vis. Derefter må man lukke, og hvis man er personlig virksomhed, så hæfter man jo for virksomheden og dermed for reklamationsret og de omkostninger der kan løbe på, vil jeg gå ud fra.
Man kan jo også vælge bare at afslutte aktiviteten i virksomheden og lade den leve og håndtere reklamationer og måske først lukke helt et år efter, hvis man vil være fin.
Det er en af årsagerne til, at jeg er forsigtig med at købe visse ting fra små personlige webshops - dels at de måske ikke har midler til at klare et uvejr, dels at selv om jeg så havde aldrig så meget ret i at det var noget helt forkert der var leveret, så kunne arbejdet med at forfølge sagen være større end værdien, så det er jo en overvejelse man kan ha ved et køb.
Hvis man har drevet det som et selskab (i ApS form f.eks.) må man kunne henvise til at, det er lukket og dermed enten søge reklamationsretten kørt videre til mærkevaren, eller kunden kan vel ha fortabt sine muligheder hvis den var drevet i selskabsform - som dog kan tage lidt længere tid at lukke og hvor man jo enten skal lukke med betalingserklæring om at der ikke er kreditorer osv - eller måske må lade selskabet lukke ved et årsskifte - lidt afhængig af situationen
vh John H