Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på rejser?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En lidt kringlet sag vedr. moms...

Vi skal holde et kundearrangement i Frankrig, hvor der vil være noget business relevant og noget fornøjelse, for vore kunder. Den totale omkostning består af en del til et rejsebureau, og en del til flybilletter. Rejsebureauets faktura til os er uden moms, så vidt jeg kan se. Så er der flybilletter, også købt gennem rejsebureau, også uden moms. Til sidst tager rejsebureauet et gebyr for at hjælpe, og denne del er der moms på.

Så vidt så godt. Nu skal vi så viderefakturere en del af beløbet pr. deltager til vore (danske) kunder. Skal der moms på denne faktura? Hvis ja, af hvad ?

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:21

Yes. You invoice with moms. First viderefakturere everything without moms, to not charge it twice on the same invoice :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27

cardigan:
Vi skal holde et kundearrangement i Frankrig, hvor der vil være noget business relevant og noget fornøjelse, for vore kunder. Den totale omkostning består af en del til et rejsebureau, og en del til flybill
jeg synes det er noget mere kompliceret - for hvis der er fornøjelse med - så er der ikke momsfradrag for den del lige som der givet også er nedsat eller 0 fradrag i det hele taget for den af arrangementet - jeg ville tro en revisor behøver flere oplysninger og at Amino er et vanskeligt sted at få 100% på tingene i forhold til jer selv og jeres eget moms fradrag for den del er er moms på og for udgiften i øvrigt i forhold til om der er fradrag - og det vil vel påvirke viderefaktureringen til kunderne

Det er jo ikke sådan, at fordi man lader en anden virksomhed stå for det samlede, så er der pludseligt skatte og moms fradrag for fornøjelsesdelen og det skal deles ganske skarpt og dokumenterbart for jer - og måske også for kunderne hvis de har ægtefæller med osv. - og så tilmed det med at viderefakture en DEL til jeres kunder som så skal være klare på om der er fradrag eller ikke  den del

Jeg har med andre ord ikke tænkt alt færdigt, peger bare på, at blandingen giver en udfordring i skattefradrag og moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)