Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb med Ydelsesmoms UDENFOR EU i E-conomic

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en momsregisteret enkeltmandsvirksomhed der har et Moms-spørgsmål, som jeg håber, at der er én der kan hjælpe med et klart svar til. Jeg bruger E-conomic og med standardopsætningen, hvilket fra start giver mig følgende momskoder at arbejde med (Se også: http://forum.e-conomic.dk/1206/momskoder):

B25 = Byggeydelser udland
I25 = Indgående (køb)
IV25 = Indgående (køb) varer indenfor EU
IY25 = Indgående (køb) ydelser indenfor EU
U25 = Udgående (salg)
UVO = Udgående (salg) varer indenfor EU
UYO = Udgående (salg) ydelser indenfor EU

Situation: Jeg skal indberette moms til SKAT og har i denne periode et ydelseskøb (online IT-værktøj) i et land UDENFOR EU. Bemærk at der findes en momskode for ydelseskøb (IY25) ovenfor, men er ifølge e-conomic, til brug ved ydelseskøb INDENFOR EU.

Spørgsmål: Skal jeg oprette en helt ny momskode inde i Economic til ydelseskøb UDENFOR EU og hvad skal denne evt. hedde. Eller skal jeg benytte mig af én af de eksisterende ovenfor, f.eks. IY25 eller I25.

NB: Jeg vil også lige referere til SKATs hjemmeside, hvor der i denne artikel og i afsnittet "Køb af ydelser i lande uden for EU (3. lande)" står, at "Du skal normalt betale dansk moms, hvis du køber ydelser hos sælgere i lande uden for EU. Du beregner momsen som 25 procent af fakturabeløbet.".

Håber at der er en med erfaring i E-conomic som kan hjælpe.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)