Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor hører jeg at webdesignere bliver sammenlignet med brugtvognsforhandlere! Hvad med dig - er du seriøs?!?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Webjoiners ApS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder i Webjoiners ApS, hvor vi er ret stolte over vores håndværk som webdesignere og programmører. Vi er veluddannnede, følger trenden og er digitale marketings eksperter både indenfor SEM, SEO og sociale medier.

Tit og ofte møder jeg kunder der har været udsat for skidesprællere, hængerøve og lusede amatører!

De får et eller andet SUPER billigt tilbud på f.eks. 3500,- for opsætning af en ecommerce butik - enten ved at søge på nettet eller her på Amino under freelancer profilerne. Okay - lad os lige prøve at se lidt på det beløb. Skal det dække både lønninger og kontorfaciliteter, internetforbindelse osv?
Så her har vi helt klart med en amatør, en hobbynørd eller en student at gøre.

Og hvad er der så galt med det? Jo, det er FRITIDS beskæftigelse det her. De kommer ikke med garantier på nogen måde - kommer ofte til kort når det bliver bøvlet - har ingen efterfølgende serviceydelser og tilbyder sjældent et redaktørkusus af CMS systemet så kunden efterfølgende kan benytte sig af systemet!

Så pludselig bliver det meget dyrt for kunden, når varen bliver leveret utilfredsstillende og de skal ud og have det lavet forfra.
Derfor dette rygte!

På den anden side: Er kunden seriøs? Nej! Ikke når man tror man kan opbygge hele sin digitale platform - sit vigtigste salgsværktøj-  uden at betale noget for det!!

Vi møder også kunder der måske har 10-12 ansatte som skal have oprettet en ny hjemmeside der kan fungere som salgskanal.
Hvis man så kommer med en pris på måske 30.000 er de ved at falde på røven. Det er også en ugennemtænkt tankegang fra kundens side.

Det beløb svarer ikke engang til en medarbejders løn for én måned. Og her får de et system, som i en årrække er hele virksomhedens omdrejningspunkt.


Så hvad vil jeg sige med dette indlæg?
Til hobbynørderne: I skal sgu vide hvad I har med at gøre og tage jer selv seriøst, hvis I vil være i branchen.
Til kunderne: Åbn øjnene, vær realistisk og se en hjemmeside som meget mere end det. Service, kurser, sikkerhedsopdateringer, sparring følger med i pakken hvis du som firma tager dig selv seriøst.

Hvad siger I?

Mvh

Peter Holst-Beck

Webjoiners ApS

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan godt følge dig, men så er det bare desværre din opgave, at informere og belære dine kunder om værdien i en ordentlig hjemmeside.

En anden ting er, at når jeg henvender mig til nogle, der skal lave en hjemmeside for mig, så har niveauet af deres egen hjemmeside en hel del at sige, omkring hvad jeg forventer af deres prisoverslag.

Der er en del billeder på jeres side, som er kornet, blandt andet jeres logohttp://screencast.com/t/GfiNU4hzzQ

Jeg kan ikke finde nogle referencer. Kan det passe? I så fald, er de gemt godt væk.

Og så er jeg generelt meget tilbageholden, hvis der er nogle, der "kan alt". Simpelthen bare fordi, at erfaring siger mig, at man for det meste kun kan alting lidt.
 

Håber, at det måske kan det hjælpe lidt på kunders mentalitet, når de henvender sig :-)

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg startede med at være en hobbynørd (og er det nok stadig!) Jeg studerer og laver digitale løsninger ved siden af.

Jeg synes ikke problemet ligger hos kunden, men altid hos sælgeren! Hvis kunden synes 30.000 er alt for meget, har man ikke gjort sit salgsarbejde godt nok! Det handler jo om at skabe nok percieved value omkring sit produkt, og det kan man jo f.eks. gøre ved at vise lignede tidligere projekter, og hvad de har betydet for den tidligere kundes bundlinje etc. Bryd projektet op i flere dele så kunden får et klart overblik over hvad hele siden består af!

For det er da klart at folk ikke nødvendigvis har nogen ide om hvad et website virkelig er og kan, det beskæftiger de sig aldrig med, derfor er det os, som udvikligere og designere, der må sætte dem ind i det!

Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at man som studerende ikke kan levere godt håndværk? Måske er det svært at have en stor virksomhed som studerende, men man kan da godt levere gode ydelser, komplette løsninger og efterfølgende supportydelser. Det er i hvert fald hvad jeg bestræber mig på.  :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)