Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med købsmoms, når man ikke har salg i forretningen ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og tænker lidt, på at opstarte en webshop, men til dette, har jeg tænkt mig at hente nogle vareprøver hjem, og se hvor hurtigt salget går med de vareprøver. Jeg har tænkt mig at bestille ca. 10 vareprøver af samme vare, og 3 forskellige varer.

For at det kan blive en realitet, så kræver producenten, at jeg er momsregistreret i DK for at kunne handle med dem fra Tyskland.

Mit spørgsmål er hertil, hvordan er det med købsmoms af varer i EU, hvis ikke der er noget salg af varer ? (Hvis jeg brænder inde med vareprøverne)

Daniel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46624
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ikke en købsmoms at trække fra som momsregistreret i DK da tyskeren jo sælger uden moms til dig som virksomhed. Betaler du tysk moms, så er det dit eget ansvar, for det skal du ikke som registreret og så er det bare en dum omkostning du har taget på dig - Den leverandør der har krævet du er registreret ved alt om at han ikke skal lægge tysk moms på.

Derimod skal du bogføre og angive import moms som 25% af varens samle pris ved ank. til Danmark lagt på din salgsmoms og samme beløb på din købsmoms - hvilket er omkostnings neutralt Læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)