Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et nyt aps når jeg er konkurs?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

michaelhansen81:
det er jo mange der gør det alligevel der er vel ingen hemmelighed i det
kender ikke antallet, men det findes givet -  men det er jo helt klart ulovligt og da man kan spore alt på nettet hvis man vil, som skat eller andre der måtte blive sure er det bare et helt almindeligt godt råd. Du må tænke alt du vil, men at skrive det på nettet er lidt som at råde det fra Rådhuspladsen og det øger ikke tilliden

Lad os sige du drev gennem stråmand, og lukkede med 180.000 i moms gæld eller mere - og rev andre iværksættere ned ud over moms, så ville du i sagens natur kunne stå overfor en alvorlig straf - ikke bare et vip over hånden.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

michaelhansen81:

En revisor OG SKAT ville ikke forhandle til mindre

En rigtig revisor (registreret eller statsautoriseret) eller bare en "revisor"? Du har fået oplyst at du kan klage?

Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:18

jeg råder ikke folk om at gøre noget, jeg kender ikke en gang systemet, eller hvordan det virker, jeg har blot hørt at den mulighed er der også.

Derfor spørger jeg hvad der er af muligheder, hvis jeg var så klog ville jeg ikke stille det sp., hvad der er bedst at gøre og hvad kan man gøre!

Og til henrik, ja det var en statsautoriseret revisor.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

michaelhansen81:

men det bedste er at forhandle garantien til 50.000 kr og forhandle "låseperiode" til et år?

Hvad viser dine budgetter at du skal afregne per kvartal...... (moms, afgifter, skat)

Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:22

oh det ved jeg ikke afregning af moms kvartalsvis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

helt ok, men som du kunne læse i linket, så vil det generelt være at fraråde kraftigt at arbejde med stråmand

Dit problem er jo desværre også nok, at kunne du skaffe 180.000 kr der kunne stå et helt år, så gik det formentlig også i 3 år, det første år er oftest det sværeste, uden jeg andet end gætter der

Jeg synes også det lyder af lang tid med 3 år - Hvis de så du betalte uden at skulle tage hul på sikkerhed år 1 kunne man ha troet det rakte.

Evt prøve at anke med en anden revisor - men ellers, går det så ikke at køre det privat i personlig virksomhed, som du åbenbart allerede gør uden at skulle stille momsgaranti (den garanti troede jeg som du kunne ha risikeret helt lige så godt i personlig virksomhed som ved at stifte et selskab), og så omdanne til ApS når de 5 år er gået

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Grunden til at dette er vigtigt er at SKAT fastsætter sikkerheden på baggrund af den forventede kvartalsvise afgift. Derfor er et budget din eneste vej frem. Hvis du kan vise at du kun skal afregne 50000 per afregningsperode - så kan SKAT ikke kræve 100.000 kr. Betaler du til tiden frigives sikkerheden normalt efter 12 måneder.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)