Har netop fået tilknyttet webmastertool på vores webshop, så nu sidder jeg lige og prøver at analysere på forskellige tal både der og i analytics, men nu har jeg lagt mærke til at der i analytics står "NOT PROVIDED" ud fra et søgeord som giver mange besøg - hvordan finder man ud af hvad dette søgeord er, eller er det fordi det kommer fra en masse blandede ord? Hvordan skal man læse dette?
Samtidig ville jeg gerne høre om man kan regne med webmastertools gns. placering? - for så er vi relativt pænt opp trods manglende optimering? Tillægsspørgsmål er hvis man så på denne paremeter ligger godt til, om man så skal prøve at få flere sider op i top resultaterne, således at man skubber evt. konkurrence endnu længere ned på listen?
Håber i kan hjælpe en der rigtig gerne vil lære lidt mere om SEO :)
men nu har jeg lagt mærke til at der i analytics står "NOT PROVIDED" ud fra et søgeord som giver mange besøg - hvordan finder man ud af hvad dette søgeord er, eller er det fordi det kommer fra en masse blandede ord? Hvordan skal man læse dette?
Jeg har lige lavet et lille blogindlæg der beskriver en metode til at få brugbare data ud af NOT PROVIDED
Samtidig ville jeg gerne høre om man kan regne med webmastertools gns. placering?
Der findes flere alternative værktøjer til at tjekke placeringer i SERP. F.eks. http://serpfox.com/ og http://www.rankscanner.com/ , som kan give en lidt bedre rapport over udviklingen over tid.
Bendtsen:
illægsspørgsmål er hvis man så på denne paremeter ligger godt til, om man så skal prøve at få flere sider op i top resultaterne, således at man skubber evt. konkurrence endnu længere ned på listen?
Du bør koncentere dig om at få de vigtigste sider helt i top, men det er stadig vigtigt at arbejde med og linke til alle undersider.