Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ti. SEO-eksperterne: Må jeg lægge blogindlæg i flere kategorier og give dem flere tags?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen :) Jeg har fået den besked af en SEO-ekspert, at man hverken må lægge blogindlæg i flere kategorier eller tagge det med forskellige tags. Nu er der andre, der sætter spørgsmålstegn ved det med tags.

Hvad siger andre kloge hoveder? Tak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise,

Risikoen er, at hvis du placerer indlægget i flere kategorier eller tag-kategorier, så vil det optræde på flere sider, og dermed skabe duplicate content. Det jeg selv har gjort på blogs tidligere er, at sætte no-follow på tag-sider, dvs. man beder Google om at lade være med, at indeksere disse sider.

mvh

Tobias Ehlig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Jeg går ud fra det er en Wordpress hjemmeside du taler om.

Kategori- og tag-sider er duplicate content, da de lister samme indhold som din blog-side, og det er derfor en dårlig idé.

MEN du skal altid lave din hjemmeside til de besøgende og ikke til søgemaskinerne. I den sammenhæng kan der være god fornuft i at benytte både kategorier og tags.

Hvis du bruger kategorier og tags, bør du fortælle søgemaskinerne at det er kopieret indhold ved at sætte canonical url til blogsiden på alle kategori- og tag-sider.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:39

Tak - men hvor stor betydning mon de tags har? Bruger folk dem mon - og for søgemaskiner har flere tags jo netop ikke betydning, når der er canonical url på bloggen?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:45

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Godmorgen :) Jeg har fået den besked af en SEO-ekspert, at man hverken må lægge blogindlæg i flere kategorier eller tagge det med forskellige tags. Nu er der andre, der sætter spørgsmålstegn ved det med tags.

Hvad siger andre kloge hoveder? Tak.

Du må gerne lægge blogindlæg i både flere kategorier og bruge flere forskellige tags, men så sørger du bare for at der er noindeks på kategorier og tag-sider så disse ikke indekseres og dermed ikke skaber dc content.

Dette gøres nemmest i WP hvis du har "WordPress SEO" (By Yoast) installeret, da du kan fravælge indeksering af disse med et flueben.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 17:16

Godt, mange tak til jer alle sammen, det var så nogenlunde som forventet, men rart at få bekræftet. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)