Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Hvordan laver jeg en faktura fra leverandør i anden valuta?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Fra  NiBow Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Dinero ser lovende ud, men jeg kann ikke finde ud af hvordan jeg skal behandle en købsfaktura i euro? Jeg kan godt se hvordan man laver en salgsfaktura i euro men ikke omvendt?

Hilsen Nick

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:47

Nick Bowman:

Jeg synes Dinero ser lovende ud, men jeg kann ikke finde ud af hvordan jeg skal behandle en købsfaktura i euro? Jeg kan godt se hvordan man laver en salgsfaktura i euro men ikke omvendt?

Hilsen Nick

Hej Nick.

Jeg ville personligt bare bruge det danske tal som er hævet fra banken :)

Derfor brug den normale købsfunktion / faktura fra leverandør og vælg udenlandsk som normalt. Eneste forskel er at skrive at beløbet er det danske hævet tal fra banken :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 5. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47

Hej Rasmus

Ved godt at det er et gammelt indlæg, men jeg forsøger alligevel....

Det er meget godt at man omregner til DKK efter hvad der er trykket på ens konto, men det er jo ofte et samlet beløb, på eks. min faktura, er der en del forskellige vare, også noget fragt, det "forsvinder" jo ligesom hvis jeg taster et samlet beløb ind. 

Har du en løsning på dette?

Mvh.

Ole

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 14:43

Hej Ole

Bruger du kreditormodulet?

I såfald, så kan du, når du registrer din faktura, bruge dagskursen for den pågældende valuta, og herefter bogføre de forskellige linier for sig selv. Når betaling trækkes i banken, udligner du kreditor med det beløb du selv regnede frem, banken med det reelt trukne beløb og differencen føres på kursdifference for kreditorer.

Bruger du ikke kreditormodulet, men bogfører direkte fra banken, så kan du jo regne den brugte kurs ud, på baggrund af betalingen, og dermed regne dig frem til, hvor meget de enkelte linier skal bogføres med.

Så vil posten være kredit din bank, og debit de udgiftskonti købet vedr.

Håber det hjalp?

VH

Ditte

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:50

Akira:

Hej Rasmus

Ved godt at det er et gammelt indlæg, men jeg forsøger alligevel....

Det er meget godt at man omregner til DKK efter hvad der er trykket på ens konto, men det er jo ofte et samlet beløb, på eks. min faktura, er der en del forskellige vare, også noget fragt, det "forsvinder" jo ligesom hvis jeg taster et samlet beløb ind. 

Har du en løsning på dette?

Mvh.

Ole

Hej Ole.

Prøv at se denne guide:

https://dinero.dk/support/kob-med-fragt-uden-moms-momsfri-fragt/

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)