Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan hvor detaljeret skal den være !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er så småt begyndt at tænke på at lave en "rigtig" forretningsplan. Jeg har fundet en skabelon på startguiden.

Mit spørgsmål er hvor detlajeret skal den være, syntes man kan skrive vildt meget om hver emne, men smider man sådan en plan i hovedet på en evt partner eller en investor, vil de vel flade i søvn inden de kommer til side 150.

Jeg har allerede omrking 50 sider bare omkring konceptet, der til kommer så alle de andre emner i sådan en forretningplan.

Er der noget man skal vægte mere end andet eller hvordan foregår det ?
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:31

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 20:43
ja den er jo rimelig detaljeret, og resumet er en meget god ide. Så tror jeg fik svaret der, takker for det :)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 20:46

Hej mk

Jamen det var da så lidt

Venligst

René Buch

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:22

Jeg tror at detaljeringsgraden er afhængig af projekttype, formål, målgruppe og evt. kapitalbehov.

Som et internt dokument må det gerne være et meget dybdegående værk, men jeg tror at de fleste banker/investorer står af når produktbeskrivelsen bliver for langhåret og teknisk (det er jo typisk den del der kommer til at fylde meget). Hvis du mener at dit produkt kræver en uddybende forklaring kan du jo lave den uddybende og detaljerede beskrivelse som et bilag. En god og velskrevet forretningsplan kan efter min mening som regel presses ned på ca. 25 sider + bilag.

Men igen, så afhænger det af projekttype og kapitalbehov.

mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:26

Lige en tillægskommentar:

Jeg snakkede engang med en investor som sagde, at hvis ikke jeg kortfattet kunne forklarer ham hvad projektet gik ud på, så ville kunderne sandsynligvis heller ikke forstå det.

Egentlig en meget god fingerregel...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 22:34
Carsten yep god regl, men som du selv er inde på, så kan der skrives meget om den ren tekniske del, en ting som jo ikke vedkommer kunderne.

Jeg tror enlig jeg vil dele det op. Feks som sådan

Den generalle forretningplan.

Og så en mere detlajeret teknisk del, som samarbejdpartner skal have. Hvor jeg vil dele den tekniske del op i de forskellige mener som der nu er, og smelt det hele sammen til sidst som så kan læses ved alle (del konklusion) og så have konklusionen i forretninsplanen.

Og så en hvor jeg går i dybden med det økonomiske.

En til markedføring osv. er ikke helt sikker på hvor mange andre emner der kommer men det finder jeg nok ud af hen af vejen :)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 22:45

hej mk

ja det er ikke en let sag at lave en god forretningsplan - for man kender slet ikke modpartens syn på disse planer - nogen få vil kun kigge det kortfattet resume igennem andre vil læse hver et ord flere gange.

jeg har ved mit første projekt fået en investor med udelukkende, med samtaler ingen skriftlige oplæg af nogen art.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)