Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google analytics ->mål på webadresse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg ønsker at måle på hvor mange kunder der kommer til min ONE PAGE CHECKOUT og vil derfor opsætte et mål så jeg kan få data på det.

Men hvordan gør man når målet bliver oprettet dynamisk så det evt ser såadnne ud:

https://pay.dandomain.dk/proxy.aspx?merchantnumber=5020&LoadBalancerRealIP=&sessionid=ASPSESSIONISQTRCSR=ALPKGKOCAJJMBAIFBCLKIIEI;ASPSESSIONCQQSQDTQ=NDLMFMOCPCHOKGGHJLKIJN&checksum=7a9b63651380e0403f9a454cad3e2&AddFormPostVars=1&tunnelurl=

Den side bliver vel oprettet hver gang en kunde tilgår den og den er derfor skiftende.

Det skal lige siges at jeg benytter DANDOMAINS webshop løsning.

Jeg vil nødig skulle tilbage til 4 page checkout jo ;)

Mvh

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du opsætter mål i Analytics og tragtsvisualisering, så skal du kun bruge URLs fra din egen shop. Under selve betalingen (pay.dandomain.dk/xxx) kan du ikke tracke. Men efter betaling, ender dine kunder helt sikkert på en kvitteringsside og den kan du tracke. Så hvis du har en one step, kommer det til at se nogenlunde sådan her ud (husker ikke hvad Dandomain URL hedder);

Kurv; /shop/kurv

Kundeoplysninger; /shop/info

Gennemført; /shop/success 

Så der er altid flere steps at analysere på, når man har en "gammeldags" 4-5 step betalingsvej. Så der er både fordel og ulemper med One Step.

Johannes

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for at tilføje lidt til Johannes svar, kan du - i det tilfælde at registrering af betalingen sker i backend - opdatere Google Analytics-målet via deres API. Det er dog ikke nødvendigt for langt de fleste webshops og services. :)

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svaret, det var også hvad jeg var kommet frem til.

Men ville nemlig gerne se om folk faldt fra og hvor mange ved betalingen - INDEN de fik afsluttet købet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)