Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg tjene til min IVS samtidig med SU ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Nu er jeg på SU og har fritagelse fra både fagforbund og A-Kasse, da jeg er under uddannelse. Der står i parpirene fra A-kassen at jeg ikke må have ande former for indtægt end SU under forløbet for at opretholde min fritagelse for kontingent. 

MEN, hvis jeg tjener i ferien til min IVS virksomhed, og lader pengene stå uden at udbetale løn så længe jeg er under uddannelse, er det vel ikke er indkomst til mig? Og derved må jeg vel godt tjene til min virksomhed ELLER ?

Håber det giver mening :-)

Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17

ja det vil jeg bestemt mene men hør dog dit fagforbund og din a-kasse - for selv ejere af IVS og ApS har særstilling i forhold til ex at kunne få dagpenge (svært ved) så længe de har selskabet - så der kan være mere i det end du tror. De kan svare dig konkret, for det er jo fint at være fri for a-kasse penge, men hvis du alligevel ikke kan få a-kasse fordi du er hovedaktionær i dit IVS bliver det jo også ret ligemeget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 20:32

Altså ud over det rent moralske i sagen, så mener jeg også der er et par punkter der skal undersøges nærmere.

Er der ikke noget med at hvis man arbejder gratis (ulønnet job) skal arbejdsgiveren (IVS) oplyse om dette?

Og er der ikke også noget om at et selskab skal kunne svare på (forsvare) hvordan der er kommet penge i kassen?

Jeg er faktisk ikke sikker, mens syntes jeg har hørt det engang.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)