Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg bogført dette rigtigt i Dinero ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har idag skiftet fra mit tidligere regnskabsprogram til Dinero. I oprettelsen af regnskabsåret 2014 satte jeg mine aktiver på min virksomhedskonto til 10205,78 kr. Mine passiver satte jeg til 10205,78 kr. på kontoen "overført fra tidligere år". I 2013 havde jeg dog lagt 111,25 kr. ud for virksomheden fra min privatkonto. I oprettelsen af regnskabsåret kunne jeg IKKE indskrive de 111,25 kr. ud for "mellemregning" ved passiver. Så langt så godt. 

For at betale disse 111,25 kr. tilbage oprettede jeg et nyt Finansbilag, hvor jeg som konto satte "Bank" og som modkonto satte jeg "mellemregning" for at få dette ud af verden.

Når jeg kigger på min Balance, ser jeg følgende herunder. Som jeg ser det her, skylder jeg stadig 111,25 kr. til min private konto ?? 

Håber der er nogen som kan hjælpe mig. 

Mvh. Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke jeg forstår hvad det er du gør her, men du skulle i åbningsbalancen ha haft de 111,25 kr med i mellemregningen under egenkapital og ikke bare taget to samlede tal. Jeg tror der må være mange andre balanceposter der hermed ikke er kørt korrekt ind og som må give problemer i et going concern - betalte regninger under 2014 som blev modtaget 2013 og meget andet

Du kan ikke nu pludseligt gøre som du gør sådan som jeg lige forstår dig. Er det kun disse 111,25 så er løsningen at gi pokker i det, men jeg frygter at åbningsbalancen ikke fungerer hvis ikke den er indlagt med alle enkelt poster

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)