Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr for fritagelse af affaldsgebyr

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg har også dialog med et par partiers skatteordførere som ikke virker helt uforstående. Jeg har indtryk af at de stadigt mener den omkostning skal bæres af erhvervslivet da der er tale om jord forurenet af erhverv som er indblandet men at de sagtens kan se problemet i sammenhæng med f.eks. selve det at aflevere affald og små hjemmekontores betaling. Jeg synes dog det virker lidt trægt - man kan håbe det kan puttes ind i vækstpakken

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ASE:
Hej igen, så har Berlingske behandlet problematikken. Fra Ases side vil vi bruge det som afsæt for yderligere politisk dialog.

Læg især mærke til at den ansvarlige minister ikke vil udtale sig i sagen. Så der skal råbes meget højere.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Måløv
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 52
Fra  BizDoktor.dk - Vortex Consulting Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak til ASE Thomas for at tage GODT fat i sagen!

Det var da første runde!

Kommunerne skriver til os fra NO-Reply adresser med beskeden "Du kan ikke anke vores afgørelse for anslag" WHAT!!! Gebyr for at administrerer....
Sammen er vi stærkere! Vi kan råbe dem op... Det er da TRODS alt de små erhverv, der holder DK i gang! Hvis vi stopper... Stopper DK også!
De kan ikke knække vores "Iværksætter-Ånd" med deres evige gebyr etc.
Vi skulle have en ordning i kommunerne som aflønnede deres medarbejdere (forpagterne) med bonus og tillæg hver gang de skabte vækst hos borgerne/erhverv. Hver gang de spare en udgift væk igennem positive tiltag for både staten og borgerne. Lige som i Asien hvor en læge kun får løn, for at holde folk raske - IKKE, for at sælge medicin eller behandle syge!! Når lægen holder sin landsby sunde, tjener han penge. Men i DK er alt på hovedet! Her gælder det om at rage til sig! Staten får alt ansvaret og stikker sugerøret dybt ind i dem der KAN...... Tilbage til affaldet... Lad dem der producerer affald tage regningen.
Jeg har INTET imod gebyrer og at betale... Men så kald det dog hvad det er! Og STOP med det sugerør!! LOL

Venlig hilsen BizDoktor.dk

www.HerbalCenter.dk

Fra Måløv
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 52
Fra  BizDoktor.dk - Vortex Consulting Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Og... lad os da lige hører om ikke også DANA og de andre fagforeninger vil støtte op og hjælp til??

Venlig hilsen BizDoktor.dk

www.HerbalCenter.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fint at der er kommet lidt gang i dette via medierne.

En ting jeg dog bemærker, som ikke blev belyst i artiklen, er det store administrations gebyr, man stadig er tvunget til at betale, selv når man bliver fritaget for affaldsgebyret - som jeg gør. Et gebyr for at blive fri for at betale gebyr? Det er jo helt godnat. Og det er et voldsomt højt gebyr tillige. Ikke bare et par hundrede.

Fra Måløv
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 52
Fra  BizDoktor.dk - Vortex Consulting Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej MSkovmose!

Du har netop ramt "kernen"... der er nemlig slet ikke tale om affaldsgebyr... det er et adm. gebyr for at administrere affalds ordningen men det give ikke adgang til at benytte affaldspladser eller andre rettigheder/muligheder... Ren skat til kommunen (en ko de malker hårdt).

Men gebyr, administrations omkostninger og fortolkning af loven er forskellig fra kommunalarbejder til kommunalarbejder! Sådan kan man ikke behandle mennesker eller formidle en lov! Der er så meget forkert i denne sag / historie at det ligner en NÆSE og en "OMMER"!

Venlig hilsen BizDoktor.dk

www.HerbalCenter.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Biz Doktor:

det er et adm. gebyr for at administrere affalds ordningen men det give ikke adgang til at benytte affaldspladser eller andre rettigheder/muligheder... Ren skat til kommunen 

og for fuldstændigheden omfatter det penge til det som hedder jordbortskaffelse = bortkørsel af forurenet jord når den opdages og gamle forurener er borte - ex når der bygges veje og institutioner. Jeg kan ikke sige hvor stor % men det er en del af afgiften og begrundelse, like it or not - er at det er erhverv der har forurenet og erhverv der skal rydde op - også selv om det jo så slet ikke er samme erhverv

Biz Doktor:

Men gebyr, administrations omkostninger og fortolkning af loven er forskellig fra kommunalarbejder til kommunalarbejder! Sådan kan man ikke behandle mennesker eller formidle en lov! Der er så meget forkert i denne sag

Ja helt tilfældigt har jeg også indtryk af. Jeg kender kommuner helt uden gebyr for fritagelse og tydeligvis har andre gebyr som jeg læser det herinde. En del steder giver OK til ikke at betale selve hovedafgiften - MEN jordbortskaffelsesdelen skal tages alligevel 

Jeg er imod den, men mere for fuldstændighedens skyld og prøver at påvirke politikere. Jeg tror ikke det kommer med i årets vækspakke og det gør det ikke det tror jeg det er op ad bakke for i år da pengene jo skal ind på den ene eller anden måde, og findes de ikke et andet sted i forbindelse med vækstpakken kan det tage mere tid

Er der nogen der ved hvor man finder de faktisk regler for fritagelse - Jeg mener at huske en omsætningsgrænse og også noget med kun 0 ansat er frie (og dir er ansat) og undergrænse oms under 50.000 indberettet 2 år inden fritger og lidt andet, men finder det ikke pt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg får helt lyst til at melde mig ind i Ase.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, John har ret i, at det bliver svært at få det med i vækstpakken, men vi mener faktisk, at det hører hjemme der. Fjernelse af gebyrer etc. er en væsentlig del af det, regeringen lægger op til. Og faktisk tror vi også, de nok skal blive enige - spørgsmålet er bare, om det så bliver fulgt til dørs, hvis det rent faktisk vedtages.

Vi har blogget lidt om vigtigheden af, at det ikke bliver ved de gode intentioner her: http://moelgaardjensen.blogs.business.dk/2014/06/16/vaekstpakkens-gode-intentioner-skal-folges-til-dors/

Uanset, hvad der sker, ligger en løsning næppe lige for, men vi skal nok holde fast i den.

Vh
Thomas

 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev kontaktet af Lorry tidligere i dag, som ville tage sagen op. De ville gerne lave et interview, som vi klarede i eftermiddag. Derefter skulle de videre og interviewe et par andre. Det hele skulle komme i Lorry i aften kl. 19.30.

Jeg garanterer ikke for, at jeg sagde noget klogt, men noget blev der da sagt. :)

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)