du skal ikke bruge ordet "skifte" for det er ikke muligt at ændre I/S til IVS - Skal selve selskabets ændres er det kun til ApS det er muligt, og det vil afhænge af om skattefri omdannelse betaler sig (skattefri betyder ikke at I slipper for personskat af resultatet) Der kan overvejes omdannelse til ApS men ikke til IVS men mit gode gæt (uden at kende alle tal) er: Du skal formentlig som skrevet - regne med at I lukker jeres I/S helt som beskrevet - sælger alle aktiver med moms til jer selv eller andre til korrekt markedsværdi (min erfaringer er at der altid vil være aktiver, typisk computer, tlf og andet indkøbt til et I/S), og så laver slut regnskab + lukker Du skal så, før eller efter, stifte et ApS eller IVS. De forskelle er også beskrevet i en del tidl. links. Det er lige let, men der er jo en del forskelle som gør, at lethed ikke er hovedparameter. Du kan nok stifte ApS hurtigere end IVS, men igen er det ikke noget man ved med 100% Kun hvis en økonomimand/revisor ser jeres regnskab i I/S kan han sige om virksomhedsomdannelse til ApS kan betale sig - men det kan en sådan hurtigt se, og så kan I beslutte jer, og få startet lukning, salg af aktiver og regnskab i gamle I/S I kan under alle omstændigheder stifte IVS eller ApS og få aktiverne over - det er kun metoden der er ganske forskellig og du skal garanteret ha en revisor, eller et selskab der arbejder med de ting, til at se tallene og give dig det konkrete råd. vh John |
Hvordan skifter jeg et I/S til et IVS?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com