Det er dig der har bevisbyrden hvis du vil påråbe dig en aftales ugyldighed, så hvis de vildledende informationer er givet mundtligt så bliver det en rigtig svær sag. derudover er der jo ting som man ifølge loven "burde vide eller burde indse" og derfor ikke kan give andre ansvaret for. Jeg tror ikke rigtig du har nogen sag.. men jeg er heller ikke jurist (:
Du får jo momsen refunderet, når du har firma (btb). Derfor betaler du jo ikke momsen, og det er helt almindeligt indenfor BtB at priser altid oplyses excl. moms. Så jeg syntes faktisk ikke rigtigt du har noget at komme efter. Hvis du havde været privat var det en anden sag, for private får ikke momsen refunderet. Så du betaler ikke moms, du lægger ud og kan fratrække den igen om x måneder som købsmoms. Du lægger (forhåbentlig da!?) osse moms på dine salgsfakturaer med det samme, og det er præcist samme sag, bare med omvendt fortegn.
Du kan lige så godt vænne dig til, at priser ved b2b bliver omtalt ekskl. Moms. Det har du så forhåbentligt lært nu :-)
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at du kan gøre nogen form for indsigelser. Dey vil blot sætte dig i dårligt lys overfor udlejer og hvem der ellers må kende til det.
Kh Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Jeg kan ikke forestille mig du kan gøre noget som helst. Du har underskrevet en kontrakt hvor der står at lejen er 6330 kr. ekskl. moms, og så er det jo det der gælder.
Jeg kan heller ikke se noget vildledende. Du spørger efter den reele pris, og den reele pris er jo de 6330 kr. da du kan trække momsen fra i din ende (de 1582,50 kr.).